Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN blisko powrotu do SPPK. Jedna oferta w przetargu na trzy Diesle

infobus
08.08.2025 21:10
0 Komentarzy

8 sierpnia 2025 r. Szczecińsko – Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne otworzyło oferty w postępowaniu przetargowym na dostawę trzech fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej. To kolejne tego typu zamówienie ze strony zachodniopomorskiego przewoźnika w ramach stałej i sukcesywnej odnowy floty.

Ogłoszenie zamówienia pojawiło się 25 czerwca 2025 r. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie autobusy chce kupić SPPK?
  2. Kto złożył ofertę i jaka jest jej wartość?
  3. Jak wygląda specyfikacja techniczna zamawianych pojazdów?

Trzy Diesle dla SPPK

Przedmiotem szczecińsko-polickiego zamówienia jest dostawa:

  • 1 sztuki autobusu pojedynczego, niskopodłogowego o długości od 11,5 m do 12,2 m,
  • 2 sztuk autobusów przegubowych, niskopodłogowych o długości od 17,5 m do 18,2 m.

Autobusy mają być wyposażone m.in. w elektroniczne tablice kierunkowe, rampy dla osób z niepełnosprawnością oraz miejsca do przewozu wózków. Zamawiający – Szczecińsko – Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. – wymaga, by dostawy zostały zrealizowane maksymalnie w ciągu 390 dni od podpisania umowy. W przetargu mogli wziąć udział wykonawcy, którzy:

  • wykażą średni roczny przychód min. 1 500 000 zł w ostatnich trzech latach,
  • potwierdzą posiadanie środków lub zdolności kredytowej w tej samej wysokości,
  • zrealizowali co najmniej dwie dostawy, z których każda obejmowała min. dwa niskoemisyjne autobusy miejskie,
  • złożą komplet dokumentacji zgodnie z zapisami SWZ.

Jedna oferta

8 sierpnia SPPK otworzyło ofertę od jednej firmy:

  • MAN TRUCK & BUS POLSKA Sp. z o.o. – cena 6.603.870,00 PLN brutto/ 5.369.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu MAN Lion’s City 12 na poziomie 1.491.000,00 PLN netto i autobusu MAN Lion’s City 18 – na poziomie 1.939.000,00 PLN netto.
MAN blisko powrotu do SPPK. Jedna oferta w przetargu na trzy Diesle
MAN blisko powrotu do SPPK. Jedna oferta w przetargu na trzy Diesle

Budżet zamawiającego na to zadanie wynosi 6.580.500 PLN brutto i został przekroczony zaledwie o kwotę 23 tys. zł. W tej sytuacji MAN powinien czuć się pewnie, ale musimy jeszcze poczekać na oficjalne rozstrzygnięcie przetargu.

Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c0151a37-3b4d-45a5-9857-160ccf291aa6

Specyfikacja techniczna

Autobus kategorii MAXI mają mieć długość od 11,8 – 12,2 m, a przegubowce – od 17,5 do 18,2 m. Nadwozia pojazdów będą się charakteryzować szerokością minimum 2,5 m i wysokością maksimum 3,30 m z wyposażeniem. Podłoga w autobusach ma być płaska na całej długości autobusu, bez stopni we wszystkich wejściach. Wysokość od podłoża do wejścia ma wynieść nie więcej niż 340 mm.

Jednostką napędową będzie silnik Diesla, spełniający normy spalania Euro 6, o maksymalnej pojemności 11 dm3. Zbiornik paliwa ma być odpowiedni dla zasięgu min. 600 km lub o pojemności nie mniejszej niż 215 litrów (MAXI) i 285 litrów (MEGA).

Pasażerowie pojadą na siedzeniach profilowanych, ergonomicznych pokrytych tapicerką odporną na zabrudzenie, ścieranie i zniszczenia. Z kolei miejsce pracy kierowcy to kabina całkowicie wydzielona z osobnym wejściem przez pierwsze skrzydło drzwi przednich i wyposażona w drzwi bezpośrednio prowadzące do przestrzeni pasażerskiej, zamykanymi na zamek patentowy, wyposażona w okienko i półkę do sprzedaży biletów. W kabinie tradycyjnie znajdzie się fotel z zawieszeniem pneumatycznym z wielopołożeniową regulacją siedziska i oparcia z zagłówkiem, obrotowy, podgrzewany, a także schowek na rzeczy osobiste kierowcy oraz schowek umożliwiający schłodzenie butelki o pojemności 1,5 litra. W standardzie przewidziano również urządzenie klimatyzacyjne wspólne dla kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej.

System informacji pasażerskiej stanowić mają tablice zewnętrzne LED w kolorze bursztynowym oraz tablica wewnętrzna (w autobusach przegubowych – dwie tablice) informacyjna umieszczona w przedniej części autobusu (a w autobusach MEGA – również za przegubem) pod sufitem z automatycznym zapowiadaniem przystanków. Autobusy będą pomalowane w żółtozielone barwy SPPK.

Komentarze