Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie chcą kupić nowe powerpacki do Linków. Jest jedna oferta

inforail
29.07.2025 08:30
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskie S.A. zamierzają zmodernizować swoje autobusy szynowe serii SA139, kupując nowe zestawy napędowe. Postępowanie przetargowe już trwa, a jedyną ofertę złożyła spółka PESA Bydgoszcz.

Przetarg ogłoszony 5 czerwca 2025 r. przez Koleje Dolnośląskie obejmuje dostawę dwóch kompletnych powerpacków przeznaczonych do zespołów trakcyjnych typu 223M serii SA139. Zestawy te mają umożliwić wymianę istniejących układów napędowych i poprawę parametrów eksploatacyjnych pojazdów, które regularnie kursują w regionie Dolnego Śląska.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego typu pojazdy mają zostać zmodernizowane w ramach przetargu ogłoszonego przez Koleje Dolnośląskie?
  2. Jaką ofertę cenową złożyła firma PESA Bydgoszcz i czy mieści się ona w budżecie zamawiającego?
  3. Jakie korzyści eksploatacyjne przyniesie wymiana powerpacków w pojazdach serii SA139?
Pociągi wróciły do Karpacza
Link Kolei Dolnośląskich/foto: KD

Budżet i oferta

Zgodnie z informacją opublikowaną 28 lipca 2025 r., Koleje Dolnośląskie na realizację zadania planują przeznaczyć 5 600 000,00 zł brutto. W tym samym dniu otworzono ofertę złożoną przez PESA Bydgoszcz S.A., która zaproponowała cenę 5 321 790,03 zł brutto. Oznacza to, że propozycja mieści się w budżecie zamawiającego, a PESA może zostać wybrana jako wykonawca zamówienia.

Znaczenie inwestycji

Powerpacki to zintegrowane zespoły napędowe, składające się m.in. z silnika spalinowego, przekładni i systemu chłodzenia. Ich wymiana pozwala na przedłużenie żywotności pojazdów szynowych oraz poprawę ich efektywności energetycznej i ekologicznej.

Pojazdy serii SA139 to autobusy szynowe produkcji PESA, wykorzystywane przez Koleje Dolnośląskie m.in. na trasach niezelektryfikowanych. Ich modernizacja ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju transportu regionalnego na Dolnym Śląsku.

Co dalej?

Po pozytywnej weryfikacji formalnej i merytorycznej oferta PESA może zostać przyjęta. Jeśli tak się stanie, nowe powerpacki powinny trafić do Kolei Dolnośląskich w ramach ustalonego harmonogramu dostaw, przyczyniając się do poprawy jakości świadczonych usług transportowych.

Komentarze