Wielkopolska na taborowych zakupach. Ruszył przetarg na dostawę nowych EZT-ów
Województwo Wielkopolskie ogłosiło przetarg na zakup nowoczesnego, zeroemisyjnego taboru kolejowego. Postępowanie dotyczy dostawy dziesięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów.
Pociągi mają obsługiwać linie zelektryfikowane w regionie i wpisują się w strategię zrównoważonego rozwoju oraz modernizacji transportu publicznego.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać oferowane elektryczne zespoły trakcyjne?
- Czy zamówienie przewiduje możliwość modernizacji pojazdów w przyszłości?
- Jakie firmy wcześniej dostarczały podobny tabor dla Województwa Wielkopolskiego?
Nowy tabor dla zrównoważonego transportu
Zamówienie, ogłoszone przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w trybie przetargu otwartego, obejmuje kompleksową dostawę 10 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi mają być w pełni zeroemisyjne i przeznaczone do obsługi tras zelektryfikowanych. W ramach umowy przewidziano również:
- dostarczenie dokumentacji technicznej i licencji na oprogramowanie,
- przeprowadzenie instruktaży dla personelu technicznego,
- dostawę części zapasowych w ramach tzw. „pakietu naprawczego”,
- gwarancję i rękojmię rozszerzoną na pojazdy i dokumentację.
Przewidziano również prawo opcji na zakup kolejnych 10 jednostek, co może oznaczać łącznie 20 nowych pociągów w regionie.
Kryteria oceny: nie tylko cena
W przetargu dominującym kryterium pozostaje cena (waga 60%), jednak jakość wykonania również odgrywa istotną rolę. Oferenci będą oceniani także za proponowany termin realizacji zamówienia podstawowego (30% punktacji) oraz za masę eksploatacyjną pojazdów bez pasażerów (10%).
Pojazdy zamówione w ramach podstawowego zakresu dostawy mają zostać przekazane do końca września 2029 r., a realizacja dodatkowej opcji – w razie jej uruchomienia – musi nastąpić w ciągu 30 miesięcy od powiadomienia wykonawcy, zgodnie z indywidualnym harmonogramem.
Kto może startować?
Zamawiający postawił wysokie wymagania dla potencjalnych wykonawców. Muszą oni wykazać się doświadczeniem w realizacji co najmniej czterech dostaw fabrycznie nowych, minimum trzyczłonowych elektrycznych lub hybrydowych zespołów trakcyjnych o wartości jednostkowej nie mniejszej niż 20 mln zł brutto. Wymagane są również stosowne referencje oraz dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw.
Z przetargu wykluczone będą podmioty objęte sankcjami w związku z agresją Rosji na Ukrainę oraz te, które naruszają przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy.
Termin składania ofert i procedura
Oferty należy składać elektronicznie do 11 września 2025 r. do godziny 8:00 za pośrednictwem platformy e-ZP: https://e-zp.umww.pl. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godzinie 10:00. Wymagane jest wniesienie wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy – ich szczegóły określono w dokumentacji przetargowej.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze