Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ciechocinek nie dla SKPL Cargo, oferta odrzucona. Pojedzie Polregio

inforail
14.07.2025 08:30
0 Komentarzy

Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłosił wyniki przetargu na świadczenie usług kolejowego transportu pasażerskiego na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek.

Zwycięzcą postępowania została spółka POLREGIO S.A., która będzie obsługiwać linię od grudnia 2025 roku przez kolejne pięć lat. Wartość oferty to ponad 32 miliony złotych brutto.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie było kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę linii Bydgoszcz – Toruń – Ciechocinek?
  2. Dlaczego oferta SKPL Cargo została odrzucona z postępowania przetargowego?
  3. Jakie środki finansowe przewidziano na dofinansowanie przewozów pasażerskich na lata 2026–2030?
Stacja Ciechocinek
Stacja Ciechocinek/foto: PKP PLK

Przetarg rozstrzygnięty: POLREGIO z maksymalną liczbą punktów

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. W jego wyniku wpłynęły dwie oferty – od POLREGIO S.A. oraz SKPL Cargo Sp. z o.o. Oferta SKPL została jednak odrzucona z przyczyn formalnych – wykonawca nie wniósł wymaganego wadium, co skutkowało wykluczeniem zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Oferta POLREGIO opiewała na kwotę 32 365 700,00 zł brutto i uzyskała maksymalne 100 punktów – 80 punktów za stawkę kosztową i 20 za zadeklarowany przychód. Operator zaproponował realizację przewozów z wykorzystaniem trakcji elektrycznej w 100%, ze stawką kosztową 41,52 zł za pociągokilometr oraz przychodem zadeklarowanym na poziomie 1,77 zł/pkm.

Zakres zamówienia: linia regionalna z finansowym wsparciem

Zamówienie dotyczy świadczenia usług przewozów pasażerskich w publicznym transporcie zbiorowym na trasie regionalnej obejmującej miasta: Bydgoszcz, Toruń, Otłoczyn i Ciechocinek. Umowa obowiązywać będzie od 14 grudnia 2025 r. do 14 grudnia 2030 r.

Na realizację zadania w kolejnych latach zaplanowano następujące środki budżetowe w ramach Wieloletniej Prognozy Finansowej:

  • 2026 r. – 6 157 100 zł
  • 2027 r. – 6 310 400 zł
  • 2028 r. – 6 486 200 zł
  • 2029 r. – 6 629 500 zł
  • 2030 r. – 6 478 800 zł

Finansowanie zostało zabezpieczone w budżecie województwa w ramach zadania „Dotowanie kolejowych przewozów pasażerskich 2025–2030 – Toruń–Ciechocinek”.

Wybór zgodny z przepisami

Proces przetargowy przebiegał zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o publicznym transporcie zbiorowym. Marszałek Województwa jako organizator transportu publicznego wybrał ofertę spełniającą wszystkie warunki formalne i merytoryczne, a konsultacje prawne nie były wymagane.

Komentarze