Ciechocinek nie dla SKPL Cargo, oferta odrzucona. Pojedzie Polregio
Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego ogłosił wyniki przetargu na świadczenie usług kolejowego transportu pasażerskiego na trasie Bydgoszcz – Toruń – Otłoczyn – Ciechocinek.
Zwycięzcą postępowania została spółka POLREGIO S.A., która będzie obsługiwać linię od grudnia 2025 roku przez kolejne pięć lat. Wartość oferty to ponad 32 miliony złotych brutto.
Rozkład jazdy:
- Jakie było kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę linii Bydgoszcz – Toruń – Ciechocinek?
- Dlaczego oferta SKPL Cargo została odrzucona z postępowania przetargowego?
- Jakie środki finansowe przewidziano na dofinansowanie przewozów pasażerskich na lata 2026–2030?
Przetarg rozstrzygnięty: POLREGIO z maksymalną liczbą punktów
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego. W jego wyniku wpłynęły dwie oferty – od POLREGIO S.A. oraz SKPL Cargo Sp. z o.o. Oferta SKPL została jednak odrzucona z przyczyn formalnych – wykonawca nie wniósł wymaganego wadium, co skutkowało wykluczeniem zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Oferta POLREGIO opiewała na kwotę 32 365 700,00 zł brutto i uzyskała maksymalne 100 punktów – 80 punktów za stawkę kosztową i 20 za zadeklarowany przychód. Operator zaproponował realizację przewozów z wykorzystaniem trakcji elektrycznej w 100%, ze stawką kosztową 41,52 zł za pociągokilometr oraz przychodem zadeklarowanym na poziomie 1,77 zł/pkm.
Zakres zamówienia: linia regionalna z finansowym wsparciem
Zamówienie dotyczy świadczenia usług przewozów pasażerskich w publicznym transporcie zbiorowym na trasie regionalnej obejmującej miasta: Bydgoszcz, Toruń, Otłoczyn i Ciechocinek. Umowa obowiązywać będzie od 14 grudnia 2025 r. do 14 grudnia 2030 r.
Na realizację zadania w kolejnych latach zaplanowano następujące środki budżetowe w ramach Wieloletniej Prognozy Finansowej:
- 2026 r. – 6 157 100 zł
- 2027 r. – 6 310 400 zł
- 2028 r. – 6 486 200 zł
- 2029 r. – 6 629 500 zł
- 2030 r. – 6 478 800 zł
Finansowanie zostało zabezpieczone w budżecie województwa w ramach zadania „Dotowanie kolejowych przewozów pasażerskich 2025–2030 – Toruń–Ciechocinek”.
Wybór zgodny z przepisami
Proces przetargowy przebiegał zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o publicznym transporcie zbiorowym. Marszałek Województwa jako organizator transportu publicznego wybrał ofertę spełniającą wszystkie warunki formalne i merytoryczne, a konsultacje prawne nie były wymagane.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze