Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg MPK Radom na 20 autobusów CNG. Tylko jeden producent zainteresowany

infobus
26.08.2025 17:02
0 Komentarzy

20 sierpnia 2025 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu otworzyło oferty w przetargu na dostawę 20 nowych autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Do postępowania zgłosił się tylko jeden wykonawca. Kontrakt ma wsparcie z mazowieckich Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów CNG chce kupić MPK Radom w ramach przetargu z 2025 roku?
  2. Jakiej długości mają być zamówione autobusy?
  3. Do kiedy przewidziano realizację dostawy tych pojazdów?
MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy
MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy / fot. MPK Radom

Radomskie gazowce

Radomskie zamówienie obejmuje dostawę 20 fabrycznie nowych, 12-metrowych autobusów klasy I kategorii MAXI, jednej marki, niskoemisyjnych i w pełni niskopodłogowych. Pojazdy mają obsługiwać linie miejskie, zwiększając udział niskoemisyjnego transportu publicznego w mieście. Gazowce zostaną sfinansowane częściowo z funduszy unijnych (EFRR).

Tym razem, po unieważnionym pierwszym postępowaniu z powodu braku ofert, w drugim podejściu wpłynęła jedna propozycja. MPK Radom wyraźnie złagodziło część kryteriów technicznych – zrezygnowano m.in. z warunku podziału szyby przedniej, co w poprzednim przetargu faworyzowało Solarisa. Nowe warunki wyrównały szanse producentów, jednak finalnie tylko jeden wykonawca zdecydował się na udział.

Budżet zamawiającego został ustalony na poziomie 39.770.820 PLN brutto (32.338.056 PLN netto), co daje około 1.616.902,80 PLN netto za jeden autobus CNG. Do MPK Radom wpłynęła oferta od MAN Truck & Bus Polska opiewająca na kwotę 40.934.400,00 PLN brutto (z VAT 23%), czyli 33.280.000 PLN netto. To daje cenę jednostkową netto za jeden model MAN Lion`s City 12 CNG na poziomie 1.664.000 PLN. Oznacza to, że oferta MAN Truck & Bus Polska przewyższa budżet zamawiającego o ok. 1,16 mln PLN brutto.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego. Jeżeli skarbnik będzie na TAK, to zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 80%
✅ kryteria techniczne – 20%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformie MPK Radom.

MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy / fot. MPK Radom
MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy / fot. MPK Radom

Co chciało MPK Radom?

Wymagania MPK Radom przewidują dostawę autobusów klasy I kategorii MAXI o długości od 12,0 do 12,2 m i wysokości do 3,45 m. Pojazdy mają posiadać całkowicie niską podłogę (do 340 mm od podłoża), trzy pary drzwi dwuskrzydłowych w układzie 2-2-2, oświetlane listwami LED progi wejściowe oraz porty USB dla pasażerów.

Konstrukcja powinna zapewniać wysoką odporność na korozję, a podwozie być zabezpieczone na 15 lat lub 1 mln km eksploatacji. Autobusy zostaną napędzane silnikami CNG o mocy minimum 200 kW, z kompozytowymi zbiornikami dachowymi zapewniającymi zasięg co najmniej 400 km w cyklu miejskim.

Wnętrze ma być wandaloodporne, z siedzeniami o zwiększonej trwałości, a system informacji pasażerskiej obejmie tablice LED i wewnętrzne ekrany TFT LCD 22”. Zgodnie z warunkami zamówienia, dostawa ma nastąpić do końca listopada 2025 r.

MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy
MAN jedynym oferentem w radomskim przetargu na gazowe autobusy / fot. MPK Radom

Komentarze