Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Konin z jedną ofertą na pakiet dwóch elektrobusów. Jeden MINI – drugi MIDI

infobus
19.08.2025 17:07
0 Komentarzy

19 sierpnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Koninie otworzył oferty w przetargu na zakup dwóch nowych autobusów elektrycznych wraz ze stacją ładowania.

Do postępowania zgłosił się tylko jeden wykonawca – spółka Kinetik. O tym zamówieniu (finansowanym z oszczędności wygenerowanych w poprzednich przetargach) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych chce kupić MZK Konin?
  2. Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu?
  3. Jaki jest minimalny zasięg wymagany dla autobusu klasy MINI?
MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne
MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne / fot. UM Jasło

Eklektyczna dwójka

Przedmiotem zamówienia są dwa autobusy elektryczne – jeden klasy I kategorii MINI (5,5–7,5 m), a drugi klasy I kategorii MIDI (7,5–8,8 m). Postępowanie prowadzone jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy, a zakupy są możliwe dzięki wcześniejszym oszczędnościom w budżecie inwestycyjnym MZK. Autobusy mają wspierać rozwój niskoemisyjnej komunikacji w Koninie, zastępując część starszych pojazdów spalinowych i uzupełniając flotę już użytkowanych elektrobusów.

Wymagania postawione przez zamawiającego obejmowały zarówno gabaryty pojazdów, jak i określone parametry napędu oraz systemy komfortu dla pasażerów i kierowców. Autobusy mają przewozić odpowiednio min. 20 osób (MINI) i 50 osób (MIDI), w tym 10–20 na miejscach siedzących. Całość dostawy obejmuje także budowę infrastruktury ładowania.

Analiza ofert

Do MZK Konin wpłynęła tylko jedna oferta:

Kinetik Sp. z o.o.5.368.720 PLN brutto / 4.364.813 PLN netto, co daje średnią cenę jednostkową netto na poziomie 2.182.406 PLN netto. W tym zestawie mamy dwa różne modele – e-JEST i e-ATAK Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.928.733 PLN brutto, co oznacza, że propozycja Kinetik przewyższa budżet zamawiającego o około 440.000 PLN brutto. Nie jest to znaczące przekroczenie, dlatego stawiamy na dołożenie, ale poczekajmy na decyzję zamawiającego.

MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne
MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne / fot. GAiT

Co dalej?

Teraz komisja przetargowa MZK Konin musi podjąć decyzję, czy zaakceptować jedyną ofertę i ewentualnie znaleźć dodatkowe środki, czy też unieważnić postępowanie. Ostateczny wybór zostanie dokonany na podstawie kryteriów oceny:

✅ cena – 60 pkt
✅ okres gwarancji na układ napędowy od 49 miesięcy do 60 miesięcy i więcej – 20 pkt
✅ okres gwarancji całopojazdowej od 97 miesięcy do 108 miesięcy i więcej – 20 pkt

Zamawiający wskazał, że autobus klasy MINI ma mieć długość od 5,5 do 7,5 m, niskopodłogową lub niskowejściową konstrukcję, drzwi w układzie 0-2-0 lub 1-2-0 i zasięg co najmniej 160 km dzięki akumulatorom o pojemności minimum 80 kWh. Z kolei autobus MIDI (7,5–8,8 m) ma przewozić co najmniej 50 pasażerów, posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0, zasięg minimum 200 km oraz magazyn energii o pojemności minimum 200 kWh. Oba pojazdy muszą być wyposażone w system rekuperacji, ładowarkę pokładową i centralny lub osiowy silnik elektryczny (odpowiednio 90 kW i 120 kW). Kierowca będzie miał do dyspozycji zamkniętą kabinę z osobnym wejściem, a pasażerowie – tapicerowane siedzenia i system informacji pasażerskiej z tablicami LED oraz ekranem LCD.

Planowana dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: link.

MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne / fot. UM Jasło
MZK Konin sprawdza propozycję Kinetik i Karsana na dwa autobusy elektryczne / fot. UM Jasło

Komentarze