MZK Konin z jedną ofertą na pakiet dwóch elektrobusów. Jeden MINI – drugi MIDI
19 sierpnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Koninie otworzył oferty w przetargu na zakup dwóch nowych autobusów elektrycznych wraz ze stacją ładowania.
Do postępowania zgłosił się tylko jeden wykonawca – spółka Kinetik. O tym zamówieniu (finansowanym z oszczędności wygenerowanych w poprzednich przetargach) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych chce kupić MZK Konin?
- Jaka firma złożyła jedyną ofertę w przetargu?
- Jaki jest minimalny zasięg wymagany dla autobusu klasy MINI?
Eklektyczna dwójka
Przedmiotem zamówienia są dwa autobusy elektryczne – jeden klasy I kategorii MINI (5,5–7,5 m), a drugi klasy I kategorii MIDI (7,5–8,8 m). Postępowanie prowadzone jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy, a zakupy są możliwe dzięki wcześniejszym oszczędnościom w budżecie inwestycyjnym MZK. Autobusy mają wspierać rozwój niskoemisyjnej komunikacji w Koninie, zastępując część starszych pojazdów spalinowych i uzupełniając flotę już użytkowanych elektrobusów.
Wymagania postawione przez zamawiającego obejmowały zarówno gabaryty pojazdów, jak i określone parametry napędu oraz systemy komfortu dla pasażerów i kierowców. Autobusy mają przewozić odpowiednio min. 20 osób (MINI) i 50 osób (MIDI), w tym 10–20 na miejscach siedzących. Całość dostawy obejmuje także budowę infrastruktury ładowania.
Analiza ofert
Do MZK Konin wpłynęła tylko jedna oferta:
Kinetik Sp. z o.o. – 5.368.720 PLN brutto / 4.364.813 PLN netto, co daje średnią cenę jednostkową netto na poziomie 2.182.406 PLN netto. W tym zestawie mamy dwa różne modele – e-JEST i e-ATAK Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.928.733 PLN brutto, co oznacza, że propozycja Kinetik przewyższa budżet zamawiającego o około 440.000 PLN brutto. Nie jest to znaczące przekroczenie, dlatego stawiamy na dołożenie, ale poczekajmy na decyzję zamawiającego.
Co dalej?
Teraz komisja przetargowa MZK Konin musi podjąć decyzję, czy zaakceptować jedyną ofertę i ewentualnie znaleźć dodatkowe środki, czy też unieważnić postępowanie. Ostateczny wybór zostanie dokonany na podstawie kryteriów oceny:
✅ cena – 60 pkt
✅ okres gwarancji na układ napędowy od 49 miesięcy do 60 miesięcy i więcej – 20 pkt
✅ okres gwarancji całopojazdowej od 97 miesięcy do 108 miesięcy i więcej – 20 pkt
Zamawiający wskazał, że autobus klasy MINI ma mieć długość od 5,5 do 7,5 m, niskopodłogową lub niskowejściową konstrukcję, drzwi w układzie 0-2-0 lub 1-2-0 i zasięg co najmniej 160 km dzięki akumulatorom o pojemności minimum 80 kWh. Z kolei autobus MIDI (7,5–8,8 m) ma przewozić co najmniej 50 pasażerów, posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0, zasięg minimum 200 km oraz magazyn energii o pojemności minimum 200 kWh. Oba pojazdy muszą być wyposażone w system rekuperacji, ładowarkę pokładową i centralny lub osiowy silnik elektryczny (odpowiednio 90 kW i 120 kW). Kierowca będzie miał do dyspozycji zamkniętą kabinę z osobnym wejściem, a pasażerowie – tapicerowane siedzenia i system informacji pasażerskiej z tablicami LED oraz ekranem LCD.
Planowana dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: link.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze