Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto stanie do walki o MINI i MIDI elektrobusy dla MZK Konin? Analiza SWZ

infobus
29.07.2025 09:01
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koninie szuka dostawcy dwóch autobusów elektrycznych. Będą to pojazdy klasy I kategorii MIDI i MINI. Zakupy są możliwe dzięki wcześniejszym oszczędnościom przetargowym, przy udziale środków z programu Zielony Transport Publiczny.

O ogłoszeniu najnowszego przetargu na elektrobusy pisaliśmy już w InfoBusie. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych chce kupić MZK Konin?
  2. Jakie są długości autobusów MINI i MIDI?
  3. Kiedy odbędzie się otwarcie ofert w tym przetargu?

Kryteria oceny ofert

MZK wyróżniło trzy kryteria oceny ofert:

  • cenę – 60 pkt,
  • zaoferowanie okresu gwarancji od 49 miesięcy do 60 miesięcy i więcej – 20 pkt,
  • zaoferowanie okresu gwarancji od 97 miesięcy do 108 miesięcy i więcej – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy mają mieć długość od 5,5 do 7,5 m (MINI) oraz od 7,5 do 8,8 m (MIDI). Pojazdy mają przewieźć minimum 20 pasażerów (MINI) i 50 pasażerów (MIDI), z czego 10 (20) na miejscach siedzących. Autobusy MINI będą posiadały drzwi w układzie 0-2-0 lub 1-2-0, zaś autobusy MIDI – 2-2-0 lub 1-2-0. Będą to pojazdy niskopodłogowe lub niskowejściowe.

Autobusy będą napędzane przez silnik umieszczony centralnie lub silniki elektryczne umieszczone w osi napędowej o mocy netto minimum 90 kW (MINI) i 120 kW (MIDI). Układ napędowy ma być wyposażony w funkcję rekuperacji energii. Magazyn energii ma posiadać moc nominalną min. 80 kWh (MINI) oraz 200 kWh (MIDI). Ilość zmagazynowanej energii elektrycznej powinna zapewnić zasięg dla autobusów odpowiednio na poziomie 160 km i 200 km. Pojazdy muszą być wyposażone w ładowarkę pokładową zasilaną z sieci z gniazda 3x400V.

Zamawiający ma również określone wymagania względem stanowiska pracy kierowcy. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego. Kabina musi być oddzielona od przestrzeni pasażerskiej przeźroczystymi szybami lub ścianką z tworzywa sztucznego. Będzie wyposażona w drzwi wewnętrzne otwierane w kierunku przestrzeni pasażerskiej. Jeśli autobus będzie posiadał pierwsze drzwi dwuskrzydłowe, to pierwsza połowa pierwszych drzwi ma zostać wydzielona jako osobne wejście przeznaczone jedynie dla kierowcy. Znajdzie się tam m.in. radioodbiornik, wieszaki, podkładka pod rozkład jazdy, a także gniazdo USB. Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie z wkładkami tapicerowanymi tkaniną.

System informacji pasażerskiej mają stanowić tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, w kolorze białym, dostosowujące automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących zewnętrznych warunków atmosferycznych oraz jedna wewnętrzna tablica informacyjna LCD – o przekątnej 21 cali.

Podsumowanie

Ze względu na brak kryteriów technicznych i brak możliwości składania ofert częściowych możemy spodziewać się pojedynku chińskich producentów. A tego typu ofert ostatnio nie brakuje w przetargach na MINI i MIDI elektrobusy. Otwarcie ofert odbędzie się 6 sierpnia.

Więcej informacji o przetargu znajduje się na stronie: https://mzk-konin.logintrade.net/zapytania_email,203585,d5e15713a1f84bb50473e2b35b05a399.html

Komentarze