Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Muszyna dopuszcza dłuższe autobusy w trzecim podejściu. Analiza SWZ

infobus
15.09.2025 07:09
0 Komentarzy

Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna już trzeci raz próbuje znaleźć dostawcę autobusów klasy I kategorii MINI. Inwestycja jest dofinansowana z programu CUPT-KPO.

W pierwszym postępowaniu, które obejmowało także autobusy kategorii MIDI, zamawiający nie uzyskał ofert na część dotyczącą minibusów. W drugim przetargu, wprawdzie pojawiła się jedna oferta – od VBI Busimport – lecz okazało się, że zaoferowane autobusy są za długie. Mamy w tej sytuacji trzecie podejście. O jego ogłoszeniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy, czy tym razem zamawiający zmienił SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego dwa wcześniejsze przetargi na minibusy dla Muszyny zakończyły się niepowodzeniem?
  2. Jakie są kluczowe wymagania techniczne wobec nowych autobusów MINI?
  3. Kiedy planowane jest otwarcie ofert w trzecim postępowaniu?

Kryteria oceny ofert

Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o dwa kryteria:

  • cenę – 60 pkt,
  • okres gwarancji – 7 lat i więcej gwarancji całopojazdowej – 40 pkt.
Muszyna dopuszcza dłuższe minibusy w trzecim podejściu. Isuzu z szansą. Analiza SWZ
Muszyna dopuszcza dłuższe minibusy w trzecim podejściu. Isuzu z szansą. Analiza SWZ

Autobusy MINI

Minibusy mają mieć długość w przedziale 5,8 do 8,1 m, szerokość od 2,0 do 2,6 m, zaś ich wysokość nie może być niższa niż 2,8 m i wyższa od 3,4 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 28 pasażerów. Wymiana pasażerów odbywać się ma poprzez drzwi w układzie 1-2-0, 0-1-2 lub 1-0-2. Pojazdy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym, o mocy minimum 160 KM. Silnik ma być zasilany olejem napędowym. Musi on spełniać wymogi normy emisji spalin Euro 6.

Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przestrzeni pasażerskiej. Zabudowa kabiny musi umożliwiać sprzedaż biletów tj. posiadać otwory umożliwiające płatność gotówkową lub bezgotówkową i zbliżenie biletu miesięcznego do czytnika kasy fiskalnej. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się fotele o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego, wandaloodporne, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną (grubość pianki na siedzisku min. 20 mm), odporne na ścieranie, zabrudzenia, łatwe do czyszczenia. W standardzie przewidziano gniazda USB, zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy.

Tablice zewnętrzne powinny być wykonane w technologii LED RGB w kolorze białym. System informacji pasażerskiej będzie opierać się na tablicy wewnętrznej – tj. jednostronnym ekranie LCD z podświetleniem LED o rozmiarze min. 21 cali, umożliwiającym wyświetlanie numeru i przebiegu linii oraz umożliwiającym wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych.

Podsumowanie

Muszyna po raz kolejny (trzeci) zmieniła SWZ. Aktualnie nie przypomina ono specyfikacji z pierwszego przetargu. Wymagania zostały zliberalizowane w zakresie mocy silnika, czy też długości pojazdów (zamawiający dopuścił nieco dłuższe konstrukcje). Wszystko wskazuje na to, że tym razem jest duża szansa na powodzenie. Nie będzie zaskoczeniem jeśli ofertę ponownie złoży VBI Busimport. Czy to się sprawdzi? Przekonamy się w dniu 30 września.

Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1166353

Komentarze