Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie potrzebują więcej autobusów. Ruszył przetarg na trzy „używki”

infobus
22.05.2025 11:02
0 Komentarzy

Spółka Koleje Małopolskie rozpisała nowe postępowanie na dostawę używanych autobusów miejskich w formule leasingu finansowego.

Zakres zamówienia z 22 maja 2025 roku bejmuje dwa autobusy niskowejściowe oraz jeden niskopodłogowy o długości 11–13 metrów. Zakup pojazdów używanych ma na celu szybkie zwiększenie dostępności taboru i elastyczne reagowanie na potrzeby transportu publicznego w regionie. O poprzednim zamówieniu KM „na używki” pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów zamierza pozyskać w leasingu spółka Koleje Małopolskie w ramach nowego przetargu?
  2. Jakiej długości mają być pojazdy objęte postępowaniem?
  3. Które kryterium decyduje o wyborze oferty w tym przetargu?
Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg
Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg / fot. MLD

Dwa zadania

22 maja 2025 roku ogłoszono krakowskie zamówienie na leasing trzech używanych autobusów miejskich kategorii M3, z przeznaczeniem do obsługi komunikacji publicznej przez Koleje Małopolskie Sp. z o.o.. Przedmiot postępowania podzielono na dwa zadania:

  • Zadanie 1 obejmuje leasing dwóch autobusów niskowejściowych,
  • Zadanie 2 dotyczy jednego autobusu niskopodłogowego.

Wszystkie pojazdy mają mieć długość od 11 do 13 metrów i być dostarczone w ciągu 24 miesięcy, zgodnie z umową leasingu finansowego. Zamawiający zastrzegł, że nie przewiduje możliwości wznowień ani składania ofert wariantowych.

Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg / fot. MLD
Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg / fot. MLD

Przetargowe wymagania

Postępowanie jest prowadzone w trybie otwartym na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, z zastosowaniem dyrektywy 2014/25/UE. Oferta musi być zabezpieczona wadium – odpowiednio 23 000 zł dla Zadania 1 i 19 000 zł dla Zadania 2.

Wymagania względem doświadczenia ograniczają się do potwierdzenia przez wykonawcę, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizował przynajmniej jedną dostawę autobusu niskopodłogowego kategorii M3.

Na oferty zamawiający czeka do 26 czerwca 2025, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 100%

Link do SWZ i platformy przetargowej

Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg / fot. MLD
Koleje Małopolskie planują leasing trzech autobusów używanych – ruszył przetarg / fot. MLD

Zakupowe tło

Koleje Małopolskie (KMŁ), w ramach rozwoju Małopolskich Linii Dowozowych (MLD), zainwestowały w zakup używanych autobusów. W czerwcu 2024 roku przewoźnik ogłosił przetarg na leasing sześciu używanych autobusów spalinowych na okres dwóch lat. Przetarg podzielono na trzy części:

  • Część 1: Dostawa jednego autobusu niskowejściowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2015 roku, o długości 12,5–13,5 metra, z maksymalnym przebiegiem 500 tys. km, mogącego pomieścić minimum 75 pasażerów, w tym co najmniej 50 na miejscach siedzących.
  • Część 2: Dostawa jednego autobusu niskopodłogowego, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2014 roku, z maksymalnym przebiegiem 550 tys. km.
  • Część 3: Dostawa czterech autobusów niskowejściowych.

Generalnie dzięki tym inwestycjom, Koleje Małopolskie kontynuują rozwój zintegrowanego transportu publicznego w regionie, łącząc przewozy kolejowe z autobusowymi, aby zapewnić mieszkańcom Małopolski lepszy dostęp do komunikacji zbiorowej.

Równolegle spółka próbuje kupować pojazdy fabrycznie nowe – w miarę pozyskania środków zewnętrznych. Przykładem może być siedem nowych autobusów hybrydowych Iveco Crossway 12 LE Line Hybrid, które w 2023 roku zostały przekazane przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

Z kolei w tym roku ogłoszone dwa wyjątkowe przetargi – z dotacją z konkursu CUPT-KPO – na pierwsze w historii polskich kolei autobusy elektryczne oraz autobusy wodorowe.

Komentarze