Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Koszalin punktuje zabezpieczenie antykorozyjne autobusów. Analiza SWZ

infobus
23.10.2025 09:03
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie chce wzbogacić się o 15 fabrycznie nowych autobusów. Będą to pojazdy klasy I kategorii MAXI i MEGA.

Pojazdy mają być wydzierżawione przez 10 lat. Przetarg na dzierżawę nowych autobusów został opublikowany 3 października. O jego ogłoszeniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Czas przyjrzeć się szczegółom SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Ile nowych autobusów chce wydzierżawić MZK Koszalin?
  2. Na jaki okres planowana jest dzierżawa pojazdów?
  3. Kiedy zaplanowano otwarcie ofert w tym postępowaniu?
MZK Koszalin punktuje zabezpieczenie antykorozyjne autobusów. Analiza SWZ
MZK Koszalin punktuje zabezpieczenie antykorozyjne autobusów. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie oceniał złożone oferty z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (80%), parametrów technicznych (15%), skrócenia terminu dostawy (5%). W kryteriach technicznych MZK przyzna najwięcej punktów za:

  • zastosowanie kataforezy zanurzeniowej w zamkniętym cyklu technologicznym – 50 pkt,
  • moc silnika – powyżej 240 kW – 30 pkt,
  • liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi – powyżej 9 – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Wydzierżawione autobusy mają mieć długość od 11,0 do 12,5 m (MAXI) oraz od 17,5 do 18,75 m (MEGA). Nowe pojazdy mają przewieźć minimum 67 pasażerów (MAXI) i 95 pasażerów (MEGA). Konstrukcje muszą posiadać w 100% niską podłogę, z bezstopniowymi wejściami zapewniającymi dwustrumieniowy ruch pasażerów.

Autobusy będą napędzane przez silnik rzędowy o pojemności skokowej od 6.500 do 10.000 cm3, o mocy nie mniejszej niż 190 kW (258 KM). Silnik ma spełniać normę czystości spalin minimum Euro 6.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, zabudowana typu „zamkniętego” z oszklonymi, odpornymi na uderzenia drzwiami. Wymagana jest możliwość wejścia do kabiny przez pierwsze skrzydło pierwszych drzwi, służących tylko do wejścia do kabiny kierowcy.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie z uchwytami od strony przejścia, których szkielet wykonany jest z tworzywa sztucznego. W siedzisku i oparciu znajdą się wkładki tapicerskie wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą.

System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne wykonane w technologii LED o barwie – zimna biel. Do tego, wewnątrz znajdą się tablice 22 i 37-calowe, wyświetlające przebieg trasy i następny przystanek.

MZK Koszalin punktuje zabezpieczenie antykorozyjne autobusów. Analiza SWZ
MZK Koszalin punktuje zabezpieczenie antykorozyjne autobusów. Analiza SWZ

Podsumowanie

Pierwsze skrzypce w tym postępowaniu gra cena. Jej waga to aż 80%. Nie bez znaczenia pozostają jednak i kryteria techniczne, a w szczególności jedno z nich – zabezpieczenie antykorozyjne autobusów poprzez zastosowanie kataforezy zanurzeniowej (do zdobycia aż 50 pkt za to kryterium). Takie rozwiązania w swoich autobusach stosują MAN i Mercedes. I przynajmniej na jedną z tych dwóch ofert może liczyć MZK. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 5 listopada.

Więcej informacji o tym postępowaniu można znaleźć na stronie: https://mzk-koszalin.logintrade.net/zapytania_email,211793,abebaec0f1067b2fac5510ddb72bb5ea.html

Komentarze