MZK Bielsko-Biała tnie kryteria techniczne w zamówieniu na MIDI elektrobus. Analiza SWZ
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej po raz kolejny szuka dostawcy autobusu elektrycznego klasy I kategorii MINI.
Zamówienie jest finansowane z portfela własnego przewoźnika. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Za pierwszym razem MZK nie otrzymało żadnej oferty i wówczas przetarg unieważniono. Obecnie mamy powtórkę i czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakiej klasy i kategorii pojazdu dotyczy przetarg MZK Bielsko-Biała?
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
- Kiedy zaplanowano otwarcie ofert w przetargu?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem czterech kryteriów: ceny (60%), rozwiązań technicznych (20%), warunków gwarancji (10%), udzielenia autoryzacji dla obsługi i napraw (10%).
W kryteriach technicznych, MZK przyznaje premie za następujące rozwiązania:
- zużycie energii elektrycznej – do 0,60 kWh/km – 40 pkt,
- spełnienie dodatkowych wymogów określonych w Regulaminie 66 EKG ONZ w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 20 pkt,
- pojemność magazynu energii – powyżej 250 kWh – 20 pkt,
- liczba miejsc siedzących – 21 i więcej – 20 pkt.
MINI wymagania
Autobus elektryczny kategorii MINI powinien cechować się długością od 7,5 do 8,4 m i wysokością max 3,4 m. Będzie to konstrukcja z niską podłogą, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. MZK dopuszcza stopnie poprzeczne za drzwiami środkowymi. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie: 1 – 2 – 0.
Jednostką napędową będzie silnik trakcyjny, centralny – umieszczony wzdłużnie za osią napędową, o mocy nie mniejszej niż 150 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz jazdy z góry z doładowaniem magazynu energii, tzw. rekuperacja energii. Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może magazynować energię elektryczną w: akumulatorach, superkondensatorach, lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Pojemność magazynów energii ma wynosić co najmniej 210 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w magazynie energii ma umożliwić przejechanie przez autobus co najmniej 250 km. Autobus musi być konstrukcyjnie przystosowany do doładowania ładowarkami typu plug-in.
Kabina ma być typu zamkniętego lub półzamkniętego, doprowadzona do szyby przedniej z oszklonymi drzwiami do przestrzeni pasażerskiej zamykanymi na zamek patentowy. Wewnątrz kabiny znajdzie się fotel kierowcy podgrzewany z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, zawieszony pneumatycznie, wyposażony w zagłówek i trzypunktowy pas bezpieczeństwa, a także radio oraz gniazdo USB. Z kolei siedzenia pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym (lub z tworzywa sztucznego) z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomiczne, wandaloodporne, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti” z wkładką tapicerską na całej powierzchni (oparcie i siedzisko).
Autobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe LED (diody w kolorze białym). Informację pasażerską uzupełnią tablice informacyjne wewnętrzne (multimedialne wyświetlacze LCD).
Podsumowanie
Po pierwszej nieudanej próbie znalezienia dostawcy MINI elektrobusu widać, że MZK wyciągnęło wnioski. Dopuszczony został autobus nieco dłuższy niż ostatnio. Do tego, MZK mocno okroiło techniczne kryteria oceny ofert. Aktualnie zostały tylko cztery, co również powinno dać efekt w postaci przynajmniej jednej oferty. Najbardziej wymogi SWZ wydaje się spełniać Isuzu Novociti Volt, a więc elektrobus o długości 8 m. Jego dealerem w Polsce jest firma Busimport. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 21 października.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1176608
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze