Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mława otworzyła ofertę na zakup autobusów miejskich. Z ekspresową dostawą

infobus
24.09.2025 07:09
0 Komentarzy

23 września 2025 roku w Mławie otwarto oferty w postępowaniu na zakup i dostawę dwóch 12-metrowych autobusów spalinowych klasy I.

Jedną propozycję złożyła firma Mercus, która wcześniej przekazała Mławie do testów autobus Güleryüz Ecoline 12 LF i prawdopodobnie ten sam model został teraz zaproponowany w przetargu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma złożyła jedyną ofertę w przetargu i jaki model autobusu prawdopodobnie zaproponowała Mławie?
  2. Ile wynosiła wartość oferty i o ile przewyższała budżet zamawiającego?
  3. Jakie najważniejsze wymagania techniczne określono dla autobusów i w jakim terminie mają zostać dostarczone?

Z silnikami diesla

Zamówienie dotyczy dostawy dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich o długości od 11 do 12 metrów, z niską podłogą na całej długości i drzwiami w układzie 2-2-2. Zamówienie wpisuje się w szersze plany zakupowe Mławy – równolegle prowadzony jest przetarg na dwa autobusy elektryczne i infrastrukturę ładowania.

Do przetargu wpłynęła jedna propozycja:

  • MERCUS PSQ Sp. z o.o.2.447.700 PLN brutto (1.990.000 PLN netto), z terminem dostawy 30 dni.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosi 2.200.000 PLN brutto, czyli 1.788.618 PLN netto. Oznacza to, że oferta przewyższa założony budżet o blisko 248.000 PLN brutto. W przeliczeniu na jeden pojazd daje to cenę jednostkową netto za autobus spalinowy na poziomie 995.000 PLN netto.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ cena – 70%
✅ termin dostawy – 30%

MPDM wymaga, aby autobusy były napędzane silnikiem wysokoprężnym czterosuwowym, spełniającym normę Euro 6, o mocy co najmniej 200 kW i pojemności 7.500–8.000 cm³. Pojazdy mają być wyposażone w pełnowymiarową niską podłogę, kabinę półotwartą dla kierowcy z miejscem do sprzedaży biletów, elektroniczne tablice LED z automatyczną regulacją jasności oraz wewnętrzną tablicę LCD minimum 38 cali. Wymagany jest system zliczania pasażerów oraz gniazda USB dla podróżnych. Planowany termin dostawy autobusów – najpóźniej 60 dni od podpisania umowy – oznacza, że pojazdy mogłyby pojawić się w Mławie jeszcze w 2025 roku. Tak krótki okres realizacji sugeruje, że zamawiający dopuszcza pojazdy gotowe, w tym jednostki testowe z przebiegiem do 800 km.

Szczegółowe we informacje o zamówieniu na ezamowienia.gov.pl.

Komentarze