Tarnowo Podgórne i pięć ofert na ładowarki dla TPBUS. W tym od Ekoenergetyki
22 września 2025 roku w Tarnowie Podgórnym otwarto oferty w postępowaniu na dostawę i montaż ładowarek stacjonarnych oraz jednej ładowarki mobilnej dla TPBUS.
Wśród propozycja znalazła się o dziwo także oferta od Ekoenergetyki, która ostatnio omija detaliczne kontrakty, skupiając się na kontraktach OEM z producentami. Z kolei dla wielkopolskiego samorządu to kluczowy element projektu elektryfikacji połączeń realizowanych przez przewoźnika. O pierwszym zamówieniu i umowie z Solarisem na autobusy elektryczne pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Który wykonawca złożył najtańszą ofertę na ładowarki stacjonarne?
- Kto zaproponował najkorzystniejszą cenowo ładowarkę mobilną?
- Do kiedy TPBUS planuje zakończyć realizację inwestycji w infrastrukturę ładowania?
Pięć ofert
Postępowanie prowadzone przez TPBUS obejmuje dwie części: zakup i montaż stacjonarnej infrastruktury ładowania prądem stałym o mocy 360 kW ± 10 kW oraz dostawę ładowarki mobilnej regulowanej w zakresie 10–60 kW. Inwestycja jest finansowana z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach programu zeroemisyjnego transportu zbiorowego. Realizacja zamówienia ma nastąpić do końca kwietnia 2026 roku i jest warunkiem uruchomienia eksploatacji elektrycznych autobusów przez TPBUS.
Do postępowania wpłynęło pięć propozycji. W części I (ładowarki stacjonarne) oferty złożyły:
- ZPUE S.A. – 763.669,95 PLN brutto (620.865 PLN netto),
- BIBUS Menos Sp. z o.o. – 835.625,49 PLN brutto (679.370,32 PLN netto),
- Ekoenergetyka – Polska S.A. – 800.546,12 PLN brutto (650.850,50 PLN netto),
- Arinea Sp. z o.o. – 1.238.199,74 PLN brutto (1.006.666,46 PLN netto),
- Konsorcjum Innergo Space / EVB – 820.127,10 PLN brutto (666.770 PLN netto).
W części II (ładowarka mobilna) zaoferowano:
- ZPUE S.A. – 111.070,23 PLN brutto (90.301 PLN netto),
- BIBUS Menos Sp. z o.o. – 89.253,54 PLN brutto (72.563,85 PLN netto),
- Arinea Sp. z o.o. – 55.350 PLN brutto (45.000 PLN netto),
- Konsorcjum Innergo Space / EVB – 92.250 PLN brutto (75.000 PLN netto).
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosi: Część I – 866.500,00 PLN brutto, Część II – 100.860,00 PLN brutto. Widać zatem, że większość ofert zmieściła się w budżecie zamawiającego i tylko dwie propozycje w obu częściach go przekroczyły.
Co dalej?
Zamawiający oceni oferty w oparciu o następujące kryteria:
✅ cena – 70%
✅ parametry techniczne – 15%
✅ gwarancja – 15%
TPBUS oczekuje, że ładowarki stacjonarne będą miały moc wyjściową 360 kW ± 10 kW i zostaną wyposażone w system informatyczny umożliwiający integrację z oprogramowaniem operatora. Kluczowym wymogiem jest modułowość konstrukcji, pozwalająca na utrzymanie pracy stacji nawet w przypadku awarii jednego z modułów, a także możliwość rozbudowy o kolejne punkty ładowania. Mobilna ładowarka ma obsługiwać zakres mocy od 10 do 60 kW, co zapewni elastyczność w sytuacjach awaryjnych i poza zajezdnią. Termin zakończenia realizacji zamówienia został wyznaczony na 30 kwietnia 2026 roku, tak aby przygotować pełną infrastrukturę do wdrożenia autobusów elektrycznych w Tarnowie Podgórnym.
Szczegółowe we informacje o zamówieniu na platformie zakupowej TPBUS.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze