Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mława w elektrycznym debiucie wybrała autobusy Yutong E9. Trafią do MPDM

infobus
18.09.2025 09:02
0 Komentarzy

17 września 2025 roku Mławskie Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe (MPDM) ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych oraz mobilnej stacji ładowania.

Kontrakt trafił do firmy Busnex Poland, która była jedynym oferentem w tym postępowaniu. Projekt jest współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto został wybrany dostawcą dwóch autobusów elektrycznych dla Mławy?
  2. Jaką cenę zaproponował Busnex Poland i o ile przekroczyła ona budżet zamawiającego?
  3. Jakie były kluczowe wymagania techniczne wobec zamawianych autobusów?
Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne
Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne / fot. UM Mława

Dwa elektryki

Przetarg w Mławie dotyczył zakupu dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI oraz mobilnej stacji ładowania, które mają obsługiwać miejskie linie komunikacyjne. Pojazdy muszą stanowić jednolitą serię pod względem marki i typu oraz być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Wymogiem była również pełna niskopodłogowość, przystosowanie do przewozu osób o ograniczonej mobilności oraz kompatybilność ze stacją ładowania dostarczaną w ramach tego samego zamówienia.

MPDM podkreślało także znaczenie dostępności serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego w odległości nie większej niż 100 km od Mławy.

Projekt jest współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy w ramach inwestycji G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy), a jego realizacja ma na celu zmniejszenie emisji i podniesienie standardów transportu miejskiego.

Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne
Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne

Analiza ofert

Jedyną ofertę złożyła firma Busnex Poland Sp. z o.o. z Warszawy. Cena oferty wyniosła 5.535.000 PLN brutto, czyli 4.500.000 PLN netto.

Przy dwóch autobusach i mobilnej ładowarce oznacza to, że cena jednostkowa netto za jeden model Yutong E9 wynosi około 2.250.000 PLN.

Oferta przewidywała realizację dostawy w ciągu 8 miesięcy od podpisania umowy, 72-miesięczną gwarancję na cały autobus oraz 10-letnią gwarancję na baterie trakcyjne.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 5.125.000 PLN brutto, czyli 4.166.667 PLN netto.
Oznacza to, że propozycja Busnex Poland była droższa o około 410.000 PLN brutto względem budżetu, jednak mimo tej różnicy została wybrana jako najkorzystniejsza, ponieważ spełniła wszystkie warunki i kryteria oceny ofert.

Oferta Busnex Poland zdobyła 95 pkt w przetargowej punktacji i została uznana za najlepszą. Zamawiający oceniał oferty na podstawie kryteriów:

Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne / fot. UM Mława
Busnex z kontraktem w Mławie. Znamy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne / fot. UM Mława

Co dalej?

✅ cena – 60%
✅ termin dostawy – 20%
✅ okres rękojmi i gwarancji na cały autobus – 10%
✅ okres rękojmi i gwarancji na baterie trakcyjne – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://transinfo.pl/infobus/busnex-jedynym-oferentem-w-przetargu-mlawy-na-autobusy-elektryczne-z-cupt-kpo/

I na koniec opis techniczny: Zamawiający wymagał pojazdów miejskich o długości do 9 m, fabrycznie nowych, wolnych od wad i spełniających wszystkie normy homologacyjne. Autobusy muszą zapewniać co najmniej 45 miejsc dla pasażerów, być w pełni niskopodłogowe i dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Baterie trakcyjne mają charakteryzować się wysoką trwałością i być kompatybilne z mobilną stacją ładowania. Termin dostawy został określony na połowę 2026 roku.

Komentarze