Muszyna dopuszcza dłuższe autobusy w trzecim podejściu. Analiza SWZ
Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna już trzeci raz próbuje znaleźć dostawcę autobusów klasy I kategorii MINI. Inwestycja jest dofinansowana z programu CUPT-KPO.
W pierwszym postępowaniu, które obejmowało także autobusy kategorii MIDI, zamawiający nie uzyskał ofert na część dotyczącą minibusów. W drugim przetargu, wprawdzie pojawiła się jedna oferta – od VBI Busimport – lecz okazało się, że zaoferowane autobusy są za długie. Mamy w tej sytuacji trzecie podejście. O jego ogłoszeniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy, czy tym razem zamawiający zmienił SWZ.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego dwa wcześniejsze przetargi na minibusy dla Muszyny zakończyły się niepowodzeniem?
- Jakie są kluczowe wymagania techniczne wobec nowych autobusów MINI?
- Kiedy planowane jest otwarcie ofert w trzecim postępowaniu?
Kryteria oceny ofert
Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi w oparciu o dwa kryteria:
- cenę – 60 pkt,
- okres gwarancji – 7 lat i więcej gwarancji całopojazdowej – 40 pkt.
Autobusy MINI
Minibusy mają mieć długość w przedziale 5,8 do 8,1 m, szerokość od 2,0 do 2,6 m, zaś ich wysokość nie może być niższa niż 2,8 m i wyższa od 3,4 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 28 pasażerów. Wymiana pasażerów odbywać się ma poprzez drzwi w układzie 1-2-0, 0-1-2 lub 1-0-2. Pojazdy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym, o mocy minimum 160 KM. Silnik ma być zasilany olejem napędowym. Musi on spełniać wymogi normy emisji spalin Euro 6.
Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przestrzeni pasażerskiej. Zabudowa kabiny musi umożliwiać sprzedaż biletów tj. posiadać otwory umożliwiające płatność gotówkową lub bezgotówkową i zbliżenie biletu miesięcznego do czytnika kasy fiskalnej. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się fotele o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego, wandaloodporne, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną (grubość pianki na siedzisku min. 20 mm), odporne na ścieranie, zabrudzenia, łatwe do czyszczenia. W standardzie przewidziano gniazda USB, zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy.
Tablice zewnętrzne powinny być wykonane w technologii LED RGB w kolorze białym. System informacji pasażerskiej będzie opierać się na tablicy wewnętrznej – tj. jednostronnym ekranie LCD z podświetleniem LED o rozmiarze min. 21 cali, umożliwiającym wyświetlanie numeru i przebiegu linii oraz umożliwiającym wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych.
Podsumowanie
Muszyna po raz kolejny (trzeci) zmieniła SWZ. Aktualnie nie przypomina ono specyfikacji z pierwszego przetargu. Wymagania zostały zliberalizowane w zakresie mocy silnika, czy też długości pojazdów (zamawiający dopuścił nieco dłuższe konstrukcje). Wszystko wskazuje na to, że tym razem jest duża szansa na powodzenie. Nie będzie zaskoczeniem jeśli ofertę ponownie złoży VBI Busimport. Czy to się sprawdzi? Przekonamy się w dniu 30 września.
Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1166353
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze