Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Toruń wydzierżawi też autobusy używane, ale tyko na trzy miesiące. Taborowy pomost

infobus
05.09.2025 17:06
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dzierżawę pięciu miejskich autobusów niskopodłogowych. Zamówienie ma etykietę „pilne” i dlatego jest już po otwarciu ofert.

Przewoźnik szuka jednoczłonowych pojazdów spełniających normę Euro VI, które będą wspierać flotę przez trzy miesiące.
Zamawiający: Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. opublikował ogłoszenie 26 sierpnia 2025 r. O poprzednim zamówieniu MZK na zakup „używek” – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów i na jaki okres chce wydzierżawić MZK Toruń w postępowaniu z 26 sierpnia 2025 roku?
  2. Jakie podstawowe wymagania techniczne muszą spełniać pojazdy oferowane w tym przetargu (np. norma emisji, układ drzwi, liczba pasażerów)?
  3. Jakie kryterium oceny ofert przyjęto w tym postępowaniu?
W czerwcu br. do Torunia przyjechały nowoczesne autobusy mild hybrid. Wkrótce miasto wzbogaci się także o 40 elektrobusów zakupionych z unijnym wsparciem.
W czerwcu br. do Torunia przyjechały nowoczesne autobusy mild hybrid. Wkrótce miasto wzbogaci się także o 40 elektrobusów zakupionych z unijnym wsparciem.

Szybka dzierżawa

Toruńskie zamówienie z 26 sierpnia 2025 r. obejmuje dzierżawę 5 niskopodłogowych autobusów miejskich o napędzie spalinowym, spełniających normę czystości spalin co najmniej Euro VI. MZK oczekuje pojazdów jednej marki, jednoczłonowych, o długości od 11,50 do 12,50 m, z roku produkcji nie starszego niż 2014.

Pojazdy muszą być:

  • w pełni niskopodłogowe na całej długości,
  • wyposażone w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, z rampą dla wózków inwalidzkich,
  • zdolne pomieścić minimum 80 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących (z czego 6 z niskiej podłogi) oraz jedno miejsce na wózek inwalidzki.

Dodatkowe wymagania techniczne:

  • silnik o pojemności co najmniej 6700 cm³,
  • klimatyzacja w przedziale pasażerskim,
  • szerokość minimum 2,55 m.
W czerwcu br. do Torunia przyjechały nowoczesne autobusy mild hybrid. Wkrótce miasto wzbogaci się także o 40 elektrobusów zakupionych z unijnym wsparciem / fot. UM Toruń
W czerwcu br. do Torunia przyjechały nowoczesne autobusy mild hybrid. Wkrótce miasto wzbogaci się także o 40 elektrobusów zakupionych z unijnym wsparciem / fot. UM Toruń

Na trzy miesiące

Okres dzierżawy wynosi 3 miesiące, a pojazdy muszą zostać dostarczone w ciągu 2 tygodni od podpisania umowy.
Po stronie MZK leży eksploatacja, paliwo i bieżące utrzymanie, natomiast wykonawca zapewnia ubezpieczenie (OC/AC/NW), opłaca podatek transportowy oraz daje gwarancję sprawności na silnik i skrzynię biegów.

Przetarg prowadzony jest w trybie otwartym, jednak nie podlega przepisom PZP zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z 11 września 2019 r., jako zamówienie sektorowe poniżej progów unijnych.

Do udziału w postępowaniu nie są wymagane szczególne referencje techniczne ani wpłata wadium. Oferenci muszą jedynie złożyć stosowne oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak przesłanek wykluczenia oraz aktualność danych rejestrowych.

Na oferty zamawiający czekał do 3 września 2025 roku. Niestety nie wiem czy ktoś złożył ofertę. Jeżeli tak – to teraz komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryterium: Cena – 100%

Zakupowe tło

To kolejny przetarg toruńskiego przewoźnika na pojazdy używane – niedawno MZK Toruń zakontraktowało 12 używanych autobusów (z opcją rozszerzenia do 15) w formule zakupu. Zakończenie tego postępowania planowane jest jeszcze w tym roku, co ma wyraźnie wzmocnić flotę przewoźnika po sezonie wakacyjnym – także w kontekście najnowszych umów aglomeracyjnych, a przed przyjazdem zamawianych pojazdów używanych. Dodajmy, że miasto wkrótce wzbogaci się także o 40 elektrobusów zakupionych z unijnym wsparciem, dlatego w tym kontekście szersze inwestowanie w pojazdy spalinowe nie ma sensu. W tej sytuacji spółka doraźnie wzmacnia swój tabor pojazdami z silnikami spalinowymi – ale spełniającymi normy Euro VI.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ

Komentarze