MZK Bielsko-Biała z przetargiem na stację ładowania autobusów elektrycznych. Z ZTP
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę stacji ładowania dla elektrobusów wraz z całą niezbędną infrastrukturą techniczną.
Postępowanie zostało opublikowane 18 czerwca 2025 r.. Realizacja będzie prowadzona w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia transformacji floty – e-busy wymagają stałego dostępu do wydajnych źródeł zasilania, a dotychczasowe zaplecze wymagało rozbudowy. Realizacja tej inwestycji umożliwi także zakup kolejnych pojazdów zeroemisyjnych w kolejnych latach. O zamówieniu na same elektrobusy pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ładowarek pantografowych planuje zainstalować MZK Bielsko-Biała w ramach nowej stacji ładowania elektrobusów?
 - Jakie minimalne doświadczenie musi wykazać wykonawca, aby móc ubiegać się o realizację zamówienia?
 - Jaki jest ostateczny termin zakończenia całej inwestycji od momentu podpisania umowy?
 
Kompleksowa budowę
Ogłoszony 18 czerwca 2025 r. przetarg obejmuje kompleksową realizację inwestycji obejmującej projekt i budowę stacji ładowania dla elektrobusów na potrzeby transportu publicznego w Bielsku-Białej. Projekt realizowany jest w ramach programu „zielony transport Publiczny” z dofinasowaniem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, jako część inwestycji G 1.3.2. „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.
Zakres zamówienia obejmuje:
- opracowanie dokumentacji projektowej,
 - uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych,
 - budowę stacji ładowania,
 - instalację łącznie 8 ładowarek:
- 5 ładowarek dwustanowiskowych plug-in (min. 2x60kW),
 - 2 ładowarki pantografowe (2x90kW),
 - 1 ładowarka pantografowa (2x60kW),
 
 - wykonanie kratowej bramownicy pod pantografy,
 - budowę nowej nawierzchni i jej odwodnienia,
 - uruchomienie infrastruktury i szkolenia personelu.
 
Cztery etapy
Przewidziano cztery etapy prac, zakończone do 9 miesięcy od podpisania umowy:
- Etap I – projekt i uzgodnienia: do 4 miesięcy,
 - Etap II – montaż ładowarek plug-in: do 7 miesięcy,
 - Etap III – montaż ładowarek pantografowych i bramownicy: do 8 miesięcy,
 - Etap IV – dokumentacja powykonawcza i szkolenia: do 9 miesięcy.
 
Wymagania wobec wykonawców są wysokie – muszą oni m.in. wykazać się doświadczeniem w realizacji:
- co najmniej 2 robót budowlanych stacji ładowania dużej mocy dla transportu publicznego,
 - w tym jednej z budową bramownicy pantografowej,
 - oraz przynajmniej jednego projektu stacji ładowania dużej mocy.
 
W zakresie personelu wymagane jest posiadanie zespołu składającego się m.in. z kierowników robót w branży elektrycznej, budowlanej, drogowej i teleinformatycznej oraz osób z kwalifikacjami eksploatacyjnymi i dozorowymi.
Na oferty zamawiający czeka do 22 lipca 2025 r. do godz. 11:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 100%
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1129682
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
- 
		
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok - 
		
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok 





                            
                            
                            
			
			
			
			
			
			
			
			
			

Komentarze