Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

DPMCB Czeskie Budziejowice zamawia autobusy diesla. Za 10,6 mln PLN

infobus
04.07.2025 15:01
0 Komentarzy

Miejski operator transportu publicznego z Czeskich Budziejowic ogłosił przetarg na zakup siedmiu nowych autobusów niskopodłogowych.

Zamawiającym jest Dopravní podnik města České Budějovice, a.s., a zamówienie zostało opublikowane 3 lipca 2025 roku. O trolejbusowych zakupach czeskiego miasta miasta ostatnio w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile niskopodłogowych autobusów zamierza zakupić Dopravní podnik města České Budějovice w przetargu ogłoszonym 3 lipca 2025 roku?
  2. Jakie główne kryteria oceny ofert zastosowano w czeskobudziejowickim przetargu na autobusy?
  3. Jaką długość odcinka mogą pokonać trolejbusy Škoda 33Tr bez zasilania z sieci trakcyjnej?
Siedem nowych autobusów dla České Budějovice – przetarg ogłoszony / fot. DPMCB

Czeskobudziejowickie zamówienie

3 lipca 2025 roku opublikowano przetarg na dostawę 7 niskopodłogowych autobusów miejskich z napędem diesla, przeznaczonych do obsługi transportu publicznego w Czeskich Budziejowicach. Oprócz samych pojazdów, zamówienie obejmuje także dodatkowe wyposażenie oraz usługi powiązane.

Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 60 000 000 CZK netto / ok 10,6 mln PLN netto.

Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe i spełniać standardy eksploatacyjne wymagane przez przewoźnika. Miejscem dostawy będzie zajezdnia autobusowa operatora przy ul. Novohradská 738/40, w Czeskich Budziejowicach.
Zamawiający zaznacza, że mogą brać udział jedynie wykonawcy z siedzibą w państwach UE, EOG lub krajach objętych GPA.

Realizacja zamówienia ma zakończyć się w ciągu maksymalnie 500 dni od podpisania umowy. Im szybciej dostawca zrealizuje kontrakt, tym wyższą punktację może uzyskać.

Na oferty zamawiający czeka do 4 sierpnia 2025 roku, do godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 80%
Czas realizacji dostawy – 20%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na platformie tenderarena.cz.

Siedem nowych autobusów dla České Budějovice – przetarg ogłoszony / fot. DPMCB
Siedem nowych autobusów dla České Budějovice – przetarg ogłoszony / fot. DPMCB

Zakupowe tło

Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) w ostatnich latach intensywnie modernizuje swój tabor autobusowy i trolejbusowy, koncentrując się na pojazdach niskoemisyjnych i bezemisyjnych.(dopravacek.eu)

Nowe autobusy

Na początku 2025 roku DPMCB wprowadził do eksploatacji sześć przegubowych autobusów Iveco Urbanway 18m Hybrid. Są to pierwsze tego typu pojazdy w mieście, wyposażone w technologię mild-hybrid, łączącą silnik Diesla (Iveco Cursor 9 o mocy 265 kW) z silnikiem elektrycznym (35 kW) i baterią o pojemności 1 kWh. Bateria ładowana jest poprzez rekuperację podczas hamowania i wspomaga pojazd przy ruszaniu oraz zasila systemy pokładowe. Każdy autobus może przewieźć do 135 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Koszt zakupu jednego autobusu wyniósł 9,99 mln CZK, a całkowita inwestycja opiewała na 59,93 mln CZK .

Nowe trolejbusy

W ramach największego w historii zamówienia, DPMCB zakupił łącznie 35 trolejbusów Škoda 33Tr, z których pierwsze 14 zostało dostarczonych wiosną 2025 roku. Trolejbusy te są wyposażone w baterie trakcyjne, umożliwiające przejazd do 12 km bez zasilania z sieci trakcyjnej, co pozwala na obsługę tras bez pełnego pokrycia siecią trolejową. Każdy pojazd może pomieścić do 115 pasażerów, w tym 42 na miejscach siedzących. Całkowity koszt inwestycji wyniósł około 700 mln CZK, z czego blisko 400 mln CZK zostało pokryte z funduszy Unii Europejskiej.

Od 1 maja 2025 roku trolejbusy Škoda 33Tr obsługują linię 15, zastępując dotychczasowe autobusy. Dzięki bateriom, pojazdy te mogą pokonać ponad dwukilometrowy odcinek między przystankami Výstaviště a Poliklinika Jih bez zasilania z sieci trakcyjnej. Na przystankach i pętlach zainstalowano nowe systemy automatycznego podłączania do sieci trakcyjnej .

Dodatkowo, DPMCB planuje dalsze inwestycje w ekologiczne technologie, w tym testowanie elektrobusów z ładowaniem plug-in o długości 9,5 i 13 metrów, a także rozbudowę systemu elektronicznego biletowania, umożliwiającego zakup wirtualnych biletów przy wszystkich drzwiach pojazdów.

Komentarze