Rychwałd bliżej nowego MINI autobusu – dwie oferty w przetargu z CUPT-KPO
27 czerwca 2025 roku poznaliśmy oferty w przetargu na dostawę niskoemisyjnego autobusu dla firmy Euro Travel z Rychwałdu.
Postępowanie dotyczyło zakupu pojazdu do obsługi komunikacji pozamiejskiej w powiecie żywieckim. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na dostawę autobusu dla Euro Travel z Rychwałdu i jaka była ich wartość netto?
- Jakie kryteria oceny ofert przewidziano w postępowaniu przetargowym?
- Jakie wymagania techniczne musi spełniać zamawiany autobus, zwłaszcza w zakresie silnika, wyposażenia i warunków eksploatacji?
Dwie oferty
Zamówienie dotyczy Rychwałdu – niewielkiej miejscowości w powiecie żywieckim – i obejmuje dostawę jednego, fabrycznie nowego autobusu niskoemisyjnego spełniającego normę emisji spalin Euro VI. Pojazd ma trafić do obsługi połączeń pozamiejskich i służyć przeciwdziałaniu wykluczeniu transportowemu w regionie. Oferta została ogłoszona 11 czerwca 2025 roku przez firmę Euro Travel, a finansowanie pochodzi z konkursu CUPT w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Autobus musi być przystosowany do trudnych warunków pogodowych, wyposażony w windę dla wózków inwalidzkich, automatyczną skrzynię biegów i silnik o pojemności od 2.500 do 3.000 cm³ i mocy co najmniej 200 KM. Na dostawę pojazdu przewidziano termin po podpisaniu umowy, co ma nastąpić niezwłocznie po analizie złożonych ofert.
W postępowaniu wpłynęły dwie propozycje:
- TRUCK IMPORT – EXPORT WYNAJEM SP. Z O. O. z Warszawy zaoferował realizację zamówienia za 895.440,00 PLN brutto, czyli 728.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 728.000 PLN netto.
- Tekaydinlar Sp. z o.o., również z Warszawy, zaproponował wykonanie dostawy za 956.571,00 PLN brutto, czyli 778.600 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus electric na poziomie 778.600 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 850.000 PLN brutto, czyli 691.056 PLN netto. Widać zatem, że obie oferty przekraczają budżet netto zamawiającego, ale różnica między najtańszą propozycją a przewidzianą kwotą to nieco ponad 36.000 PLN netto,
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena (60%)
✅ okres gwarancji i rękojmi (40%)
Trochę techniki
Wymagania techniczne określone przez zamawiającego zakładają dostawę autobusu wyposażonego w silnik Diesla spełniający normę Euro VI, o mocy minimum 200 KM i pojemności od 2.500 do 3.000 cm³. Pojazd ma mieć 34–35 miejsc siedzących oraz 2 miejsca stojące, automatyczną skrzynię biegów, zawieszenie pneumatyczne i elektromagnetyczny zwalniacz.
Wymagana jest elektryczna winda dla osób niepełnosprawnych. Autobus ma być przystosowany do temperatur od -30°C do +50°C.
Przewidziano minimum 24 miesiące gwarancji bez limitu kilometrów, 96 miesięcy gwarancji na perforację nadwozia oraz dostęp do części przez 10 lat. Więćej na https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/232309?sekcja=ogloszenie
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze