Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piotrków Tryb. domawia jeden MEGA elektrobus. Najlepiej taki sam jak krótkie. Analiza SWZ

infobus
16.06.2025 09:03
0 Komentarzy

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim kupuje dodatkowy autobus elektryczny. Tym razem jednak będzie to pojazd klasy I kategorii MEGA.

Zakup ten ma dofinansowanie w ramach III edycji programu: Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu najnowszego przetargu z Piotrkowa pisaliśmy już w InfoBusie. Pora sprawdzić, kto ma największe szanse na wygraną.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej długości ma być autobus elektryczny kupowany przez Piotrków Trybunalski?
  2. Jakie dwa sposoby ładowania baterii przewiduje specyfikacja zamówienia?
  3. Ile punktów można uzyskać za zastosowanie silnika centralnego w przetargu?
Piotrków Trybunalski domawia 1 MEGA elektrobus. Najlepiej takiej marki jak zamówione krótkie. Analiza SWZ
Piotrków Trybunalski domawia 1 MEGA elektrobus. Najlepiej takiej marki jak zamówione krótkie. Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający przygotował cztery kryteria oceny ofert:

  • cenę – 60 pkt,
  • wydłużenie okresu gwarancji całopojazdowej o 24 miesiące w stosunku do minimalnego okresu 36 miesięcy – 15 pkt,
  • wydłużenie okresu gwarancji na akumulatory trakcyjne o 24 miesiące w stosunku do minimalnego okresu 72 miesięcy – 15 pkt,
  • zastosowanie silnika centralnego – 10 pkt.

Specyfikacja techniczna

Nowy autobus ma mieć długość od 18 do 18,7 m, zaś wysokość max – 3,30 m. Będzie to autobus, który może przewieźć minimum 110 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się ma przez czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.

Układ napędowy elektryka to jeden lub wiele silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że uzyskana moc zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika lub silników nie może być mniejsza niż 240 kW. Napęd ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego) tzw. rekuperacji.

Energia elektryczna powinna być magazynowana w akumulatorach, które będą ładowane z ładowarek istniejących u zamawiającego w zajezdni (ładowanie wolne mocą od 60 kW do 120kW) i na pętlach (ładowanie szybkie 450 kW). Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus (w pełni obciążony) przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 220 km, bez doładowywania baterii. Ładowanie baterii ma się odbywać poprzez złącze typu ”plug in” – gniazdo CCS Combo 2, umiejscowione w przedniej części po prawej stronie pojazdu z ładowarki zewnętrznej oraz przez pantograf zamontowany na dachu pojazdu w okolicach przedniej osi.

Prowadzący pojazd będzie pracował w kabinie zabudowanej z oszklonymi odpornymi na uderzenia drzwiami. Znajdzie się tam m.in. gniazdo USB, 2 wieszaki, cyfrowe radio w technologii DAB +. W przedziale pasażerskim również będą zamontowane wejścia na USB. Siedzenia dla pasażerów mają być o budowie modułowej, montowane bezwzględnie wszędzie tam gdzie jest to technicznie możliwe do ścian bocznych autobusu, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu, z uchwytami od strony przejścia. Zamawiający wymaga, żeby tkanina użyta do tapicerowania wkładek siedzenia była pokryta środkiem zapewniającym plamoodporność.

Wykonawca będzie miał obowiązek wyposażyć autobus w system pokładowy, na który składają się: komputer pokładowy wraz z dedykowanym oprogramowaniem i pulpitem sterowniczym dla kierowcy, moduł komunikacyjny Wi-Fi, mikrofon i głośnik kierowcy, kasowniki wielofunkcyjne obsługujące bilety papierowe i elektroniczne z istniejącego systemu Karty Miejskiej. Oprócz tego zadaniem wykonawcy jest wyposażenie pojazdów w tablice elektroniczne LED – przednią, tylną, boczną, boczną numerową – w kolorze białym oraz tablice elektroniczne LCD – podsufitowe i boczną.

Piotrków Trybunalski domawia 1 MEGA elektrobus. Najlepiej takiej marki jak zamówione krótkie. Analiza SWZ
Piotrków Trybunalski domawia 1 MEGA elektrobus. Najlepiej takiej marki jak zamówione krótkie. Analiza SWZ

Podsumowanie

Patrząc na SWZ obecnego zamówienia można dojść do wniosku, że miasto chce autobus podobny do tych z poprzedniego przetargu. A dodajmy, że w poprzednim postępowaniu jedyną ofertę złożył Solaris i oczywiście wygrał tamten przetarg. Jedynym konkurentem, który ewentualnie mógłby zagrozić Solarisowi jest Irizar. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 25 czerwca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca6b8203-b9ce-4559-bb1e-fdcd75f837bb

Komentarze