Piotrków Tryb. domawia jeden MEGA elektrobus. Najlepiej taki sam jak krótkie. Analiza SWZ
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim kupuje dodatkowy autobus elektryczny. Tym razem jednak będzie to pojazd klasy I kategorii MEGA.
Zakup ten ma dofinansowanie w ramach III edycji programu: Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu najnowszego przetargu z Piotrkowa pisaliśmy już w InfoBusie. Pora sprawdzić, kto ma największe szanse na wygraną.
Rozkład jazdy:
- Jakiej długości ma być autobus elektryczny kupowany przez Piotrków Trybunalski?
- Jakie dwa sposoby ładowania baterii przewiduje specyfikacja zamówienia?
- Ile punktów można uzyskać za zastosowanie silnika centralnego w przetargu?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający przygotował cztery kryteria oceny ofert:
- cenę – 60 pkt,
- wydłużenie okresu gwarancji całopojazdowej o 24 miesiące w stosunku do minimalnego okresu 36 miesięcy – 15 pkt,
- wydłużenie okresu gwarancji na akumulatory trakcyjne o 24 miesiące w stosunku do minimalnego okresu 72 miesięcy – 15 pkt,
- zastosowanie silnika centralnego – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowy autobus ma mieć długość od 18 do 18,7 m, zaś wysokość max – 3,30 m. Będzie to autobus, który może przewieźć minimum 110 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Wejście na pokład odbywać się ma przez czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.
Układ napędowy elektryka to jeden lub wiele silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że uzyskana moc zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika lub silników nie może być mniejsza niż 240 kW. Napęd ma być wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry i wykorzystywać ją do doładowania akumulatorów lub kondensatorów (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego) tzw. rekuperacji.
Energia elektryczna powinna być magazynowana w akumulatorach, które będą ładowane z ładowarek istniejących u zamawiającego w zajezdni (ładowanie wolne mocą od 60 kW do 120kW) i na pętlach (ładowanie szybkie 450 kW). Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus (w pełni obciążony) przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT-2 co najmniej 220 km, bez doładowywania baterii. Ładowanie baterii ma się odbywać poprzez złącze typu ”plug in” – gniazdo CCS Combo 2, umiejscowione w przedniej części po prawej stronie pojazdu z ładowarki zewnętrznej oraz przez pantograf zamontowany na dachu pojazdu w okolicach przedniej osi.
Prowadzący pojazd będzie pracował w kabinie zabudowanej z oszklonymi odpornymi na uderzenia drzwiami. Znajdzie się tam m.in. gniazdo USB, 2 wieszaki, cyfrowe radio w technologii DAB +. W przedziale pasażerskim również będą zamontowane wejścia na USB. Siedzenia dla pasażerów mają być o budowie modułowej, montowane bezwzględnie wszędzie tam gdzie jest to technicznie możliwe do ścian bocznych autobusu, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu, z uchwytami od strony przejścia. Zamawiający wymaga, żeby tkanina użyta do tapicerowania wkładek siedzenia była pokryta środkiem zapewniającym plamoodporność.
Wykonawca będzie miał obowiązek wyposażyć autobus w system pokładowy, na który składają się: komputer pokładowy wraz z dedykowanym oprogramowaniem i pulpitem sterowniczym dla kierowcy, moduł komunikacyjny Wi-Fi, mikrofon i głośnik kierowcy, kasowniki wielofunkcyjne obsługujące bilety papierowe i elektroniczne z istniejącego systemu Karty Miejskiej. Oprócz tego zadaniem wykonawcy jest wyposażenie pojazdów w tablice elektroniczne LED – przednią, tylną, boczną, boczną numerową – w kolorze białym oraz tablice elektroniczne LCD – podsufitowe i boczną.
Podsumowanie
Patrząc na SWZ obecnego zamówienia można dojść do wniosku, że miasto chce autobus podobny do tych z poprzedniego przetargu. A dodajmy, że w poprzednim postępowaniu jedyną ofertę złożył Solaris i oczywiście wygrał tamten przetarg. Jedynym konkurentem, który ewentualnie mógłby zagrozić Solarisowi jest Irizar. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 25 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca6b8203-b9ce-4559-bb1e-fdcd75f837bb
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze