Autobus BMC Neocity 8,5 na testach w MKS Krosno. W tle kolejne zakupy
11 czerwca 2025 roku na ulice Krosna wyjechał testowy autobus BMC Neocity 8.5, który kursuje na linii „A”.
Tym samym Miejska Komunikacja Samochodowa w Krośnie rozpoczęła testy dzięki współpracy z firmą Autobagi Polska – wyłącznym przedstawicielem tureckiej marki BMC. O ofercie tego dilera – także w zakresie standardowych pojazdów – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaki model autobusu testuje MKS Krosno od 11 czerwca 2025 roku i ile ma miejsc siedzących?
- Jakie elektrobusy zamówiono dla Krosna w styczniu 2025 roku i jaką mają pojemność baterii?
- Na co Krosno planuje pozyskać środki w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast i funduszy ZIT MOF?
Kategoria MIDI
Testowany autobus to niskopodłogowy BMC Neocity klasy I kategorii MIDI. Pojazd o długości 8,5 metra i szerokości 2,4 metra, zasilany jest silnikiem diesla spełniającym normy Euro 6c. Jednorazowo może przewieźć ok. 70 pasażerów, z czego 21 na miejscach siedzących, a 51 na stojących. Dzięki kompaktowym gabarytom i dużej zwrotności, pojazd dobrze radzi sobie w zatłoczonym, miejskim ruchu.
Nowoczesna konstrukcja pojazdu, niska podłoga i funkcjonalne wyposażenie – w tym udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz seniorów – sprawiają, że to autobus skrojony pod potrzeby mniejszych miast. Model dostarczyła firma Autobagi Polska, działająca jako oficjalny dystrybutor BMC w kraju. Sam producent – BMC – to znany turecki koncern obecny na rynku od 1964 roku, mający w swoim portfolio zarówno autobusy miejskie, jak i pojazdy specjalistyczne, w tym wojskowe.
Elektrobusy w drodze
Test autobusu BMC wpisuje się w szerszą strategię elektryfikacji transportu publicznego w Krośnie. Już w styczniu 2025 roku MKS podpisał umowę z konsorcjum EV Motors (Lublin) i Busnex (Wilno) na zakup dwóch elektrobusów King Long PEV9. Kontrakt opiewa na ok. 4,1 mln zł, z czego aż 90% to dotacja z Krajowego Planu Odbudowy.
Nowe elektrobusy mają długość 9 m, baterie LFP o pojemności 250 kWh i mogą przejechać do 300 km na jednym ładowaniu. Są objęte 10-letnią gwarancją i mają pomieścić 50 pasażerów. Po dostawie flota MKS Krosno wzrośnie do 5 elektrobusów, z czego 3 już kursują w regularnym ruchu.
Miasto nie zwalnia tempa – obecnie stara się o środki na zakup kolejnych 15 elektrobusów w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miast i funduszy ZIT MOF Krosno. W planach jest także budowa nowoczesnej bazy MKS przy ul. Białobrzeskiej z infrastrukturą do ładowania, myjnią, stacją paliw (z punktem wodorowym), farmą fotowoltaiczną i magazynem energii.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze