Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris ponownie wygrał w Pile. MZK otrzyma pierwsze autobusy Urbino 12 hydrogen

infobus
27.05.2025 06:03
0 Komentarzy

26 maja 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Pile ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę pięciu niskopodłogowych autobusów z ogniwem paliwowym.

Jedyną ofertę złożyła firma Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., proponując realizację zamówienia za 18.443.850 PLN brutto. O tym zamówieniu – z dofinansowaniem z programu „Zielony Transport Publiczny” – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów Urbino 12 hydrogen ma zostać dostarczonych do Piły?
  2. Jakie trzy kryteria przetargowe zastosowano przy ocenie ofert?
  3. Jaki zasięg i maksymalny czas tankowania mają zapewniać zamówione autobusy?
Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł
Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł / fot. UM Piła

ZTP 3.0

Pilski kontrakt to element programu „Zielony Transport Publiczny 3.0”, finansowanego z KPO. MZK Piła zamówiło pięć nowoczesnych, w pełni bezemisyjnych autobusów wodorowych klasy MAXI, z napędem FCEV. Pojazdy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m i zapewniać zasięg minimum 350 km, przy czasie tankowania nie dłuższym niż 12 minut. Każdy autobus będzie wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy co najmniej 60 kW, centralny silnik elektryczny o mocy min. 150 kW, oraz litowo-jonowy magazyn energii o pojemności minimum 29 kWh.

Oferta Solarisa opiewa na 18.443.850 PLN brutto, czyli 14.999.879 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden model Urbino 12 hydrogen na poziomie 2.999.976 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana przez zamawiającego na realizację zamówienia wynosiła 19.065.000 PLN brutto, co oznacza oszczędność rzędu 621.150 PLN brutto względem kosztorysu.

Jedyny oferent, Solaris Bus & Coach, został oceniony na 99 punktów na 100 możliwych, zdobywając maksymalne noty za cenę i wysoki wynik w ocenie technicznej. Oferta spełniła wszystkie wymogi formalne, nie została odrzucona, a producent nie podlegał wykluczeniu z postępowania. Decyzja została podjęta na podstawie następujących kryteriów przetargowych:

✅ Cena – 60%
✅ Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 25%
✅ Okres gwarancji – 15%

Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł / fot. UM Piła
Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł

Trochę techniki

W zakresie technicznym premiowane były m.in. technologia SiC w przetwornicach, szybki serwis systemów gaszenia, 15-letnia gwarancja na wybrane komponenty, 3-częściowa szyba przednia lub szyba panoramiczna, centralny napęd przekazywany wałem na most, niezależna wymiana poszycia, oraz klimatyzacja z czynnikiem CO₂.

Nowe autobusy Urbino 12 hydrogen będą posiadały trzy pary drzwi (układ 2-2-2), w pełni niskopodłogowe nadwozie, stanowisko kierowcy z możliwością sprzedaży biletów i nowoczesny system informacji pasażerskiej – z zewnętrznymi tablicami bursztynowymi oraz czerwonymi ekranami wewnętrznymi. Przewidziano również tapicerowane, wandaloodporne fotele oraz porty USB dla pasażerów.

Zgodnie z harmonogramem zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2026 roku. Więcej informacji dostępne w dokumentacji przetargowej:
https://mzkpila.ezamawiajacy.pl/pn/mzkpila/demand/notice/public/159628/details

Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł / fot. UM Piła
Piła stawia na wodór. MZK wybiera ofertę Solarisa za 18,4 mln zł / fot. UM Piła

Komentarze