Scania wraca do MZK Żywiec z pierwszymi w Polsce autobusami Fencer F1 z zabudową Higer
14 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu otworzył oferty w przetargu na leasing operacyjny czterech fabrycznie nowych, 12-metrowych autobusów spalinowych klasy MAXI.
Wpłynęła jedna oferta – od konsorcjum firm Scania Polska i PKO Leasing, które zaoferowały premierowe na naszym rynku pojazdy Scania-Fencer f1, które mają zostać dostarczone do przewoźnika w bardzo szybkim terminie – do 30 listopada 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania techniczne musi spełniać autobus oferowany w przetargu MZK Żywiec?
- O ile oferta Scania i PKO Leasing przekracza zakładany budżet i jakie są możliwe dalsze scenariusze?
- Jakie elementy będą punktowane w ramach oceny parametrów technicznych złożonej oferty?
Szwedzki powrót
Przetarg ogłoszony przez MZK Żywiec dotyczy leasingu operacyjnego z opcją wykupu czterech niskopodłogowych, niskoemisyjnych autobusów miejskich z silnikiem wysokoprężnym spełniającym normy Euro 6.
Zamówienie obejmuje pojazdy długości 11,8–12,2 m z napędem diesla, w pełni niskopodłogowe, o układzie drzwi 2-2-2 lub 2-2-0. Autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED oraz ekranem LCD, a także sześciobiegową skrzynię automatyczną ze zintegrowanym retarderem.
Dodatkowo kierowca ma dysponować pneumatycznym fotelem oraz półzamkniętą kabiną z okienkiem do sprzedaży biletów.
W przetargu można było zdobyć dodatkowe punkty m.in. za silniki o momencie obrotowym powyżej 1150 Nm, pojemności 6–7 dm³, możliwość wyboru trybu pracy skrzyni biegów (standard, ekonomiczny, power), a także konstrukcję umożliwiającą zastosowanie tylko jednego układu oczyszczania spalin (SCR lub EGR). .
Jedna oferta
Przy takich wymaganiach, w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę. Konsorcjum Scania Polska i PKO Leasing zaproponowało realizację zamówienia za 7.682.355,06 PLN brutto, co po odjęciu VAT daje kwotę 6.246.699,64 PLN netto. Przy czterech pojazdach, jednostkowa cena netto za model Scania-Higer Fencer f1 wynosi 1.561.674,91 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w budżecie MZK Żywiec to 7.380.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekracza limit finansowy o 302.355,06 PLN. Teraz decyzja należy do zamawiającego – czy znajdą się dodatkowe środki, czy też konieczne będzie unieważnienie postępowania i jego ponowne ogłoszenie z korektą budżetową.
Warto dodać, że w poprzednich przetargach MZK Żywiec pozyskiwało autobusy zarówno od Solarisa, jak i Scania. Tym razem to szwedzki producent ma otwartą drogę do kolejnego kontraktu. O ile będzie dołożenie.
Czekamy zatem na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczne – 30%
✅ termin dostawy – 10%
Jeśli dojdzie do podpisania umowy, to konsorcjum będą miały czas do 30 listopada 2025 roku na dostarczenie pojazdów do Żywca. Pełna treść przetargu dostępna pod adresem: BIP MZK Żywiec
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze