Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Stalowa Wola szykuje się na kolejne elektrobusy: Trzy ładowarki plus stacja trafo

infobus
07.04.2025 13:04
0 Komentarzy

Stalowa Wola kontynuuje inwestycje w zeroemisyjny transport publiczny. Nowe postępowanie dotyczy nie tylko stacjonarnych stacji ładowania, ale także pełnego zaplecza technicznego.

Projekt ma być współfinansowany z KPO oraz programu „Zielony Transport Publiczny”. O równoległym zamówieniu na kolejne autobusy elektryczne (najprawdopodobniej marki Solaris) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Trwa też przebudowa pętli autobusowych – m.in. pod kątem obsługi elektrobusów. Szeroko!

Rozkład jazdy:

  1. Jaką moc mają mieć nowe ładowarki w Stalowej Woli?
  2. Na jakim programie opiera się dofinansowanie inwestycji?
  3. Do kiedy można składać oferty w przetargu?
Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę
Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę / fot. MZK Stalowa Wola

Ładowarki plus trafo

4 kwietnia 2025 roku ogłoszono stalowowolskie zamówienie na dostawę trzech stacjonarnych, dwustanowiskowych ładowarek DC o łącznej mocy 180 kW każda (2 × 90 kW) oraz budowę kontenerowej stacji transformatorowej z kompletnym przyłączem 0,4 kV. Instalacja ma powstać na terenie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Stalowej Woli przy ul. Komunalnej 5.

Zamówienie obejmuje również integrację z już eksploatowanym taborem marki Solaris i MAN, a także wdrożenie wspólnego systemu telemetrycznego zdalnego nadzoru i serwisowania urządzeń. Wykonawca będzie musiał dostarczyć dokumentację powykonawczą, przeprowadzić szkolenia dla personelu oraz zapewnić kompatybilność sprzętową i protokołową z flotą elektryczną.

Kontrakt jest częścią inwestycji G 1.3.2 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, z dofinansowaniem z programu Zielony Transport Publiczny realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Czas realizacji określono na maksymalnie 8 miesięcy od podpisania umowy.

Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę
Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę / fot. MZK Stalowa Wola

Przetargowe wymagania

Zamawiający wymaga, aby oferenci posiadali:

  • zdolność finansową lub kredytową min. 500 000 zł,
  • referencje z co najmniej dwóch dostaw stacjonarnych ładowarek DC ≥120 kW w ciągu ostatnich 5 lat,
  • doświadczenie w budowie kontenerowej stacji transformatorowej o wartości min. 100 000 zł brutto,
  • kadrę techniczną z uprawnieniami projektowymi i wykonawczymi, w tym elektromonterów z ważnymi świadectwami typu „E” i „D”.

Wadium ustalono na 20 000 zł. Na oferty zamawiający czeka do 30 kwietnia, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

Cena – 60%
Okres gwarancji i rękojmi – 20%
Termin realizacji – 20%

Pełna dokumentacja postępowania dostępna pod linkiem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-59bd4db2-67ac-45cb-baaa-ec9c5fe9f7d

Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę
Stalowa Wola stawia na e-mobilność. Nowy przetarg na ładowarki i infrastrukturę / fot. MZK Stalowa Wola

Komentarze