Koleje Małopolskie będą mieć kolejne autobusy używane. Wybór wszystkich ofert
24 grudnia Koleje Małopolskie poinformowały o wyborze ofert w przetargu na leasing finansowy sześciu używanych autobusów niskowejściowych (LE) i niskopodłogowych (LF).
Przetarg ten obejmował dostawę pojazdów spełniających standardy techniczne i ekologiczne, w tym normy emisji spalin Euro 6. O tym kontrakcie KM pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. – podobnie jak o ofercie w zamówieniu na zakup 15 fabrycznie nowych pojazdów z dofinansowaniem CUPT-KPO. Tutaj jednak decyzje jeszcze nie zapadły.
Rozkład jazdy:
- Jakie wymagania musiały spełnić autobusy oferowane w przetargu na leasing finansowy sześciu używanych pojazdów?
- Którzy wykonawcy złożyli oferty w poszczególnych zadaniach przetargowych i jakie były ich wartości?
- Jakie są plany Kolei Małopolskich dotyczące zakupu nowych autobusów hybrydowych i jakie wyzwania stoją przed tym postępowaniem?
Co chcieli kolejarze?
Zamówienie Kolei Małopolskich dotyczyło łącznie sześciu autobusów, w tym: trzech autobusów niskowejściowych (LE) trzech niskopodłogowych (LF) W podziale na zadania:
- Zadanie 1 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 18.50 metra kategorii M3
- Zadanie 2 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 18.75 metra kategorii M3
- Zadanie 3 – Dwa niskowejściowe autobusy kategorii M3.
- Zadanie 4 – Jeden niskowejściowy autobus kategorii M3.
- Zadanie 5 – Jeden niskopodłogowy autobus o długości do 11.00 metra kategorii M3.
Wspólne wymagania to:
Każde zadanie przetargowe przewiduje określone wymogi długości i maksymalnego przebiegu dla pojazdów. Przykładowo, autobusy mają mieć przebieg maksymalnie 400-550 tys. km i muszą być produkowane nie wcześniej niż w latach 2014-2017.
Autobusy będą napędzane silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro VI i mają mieć układy drzwi o konfiguracjach takich jak 1-2-0 czy 2-2-0, co pozwala na optymalne zarządzanie ruchem pasażerskim. Dostawa autobusów ma nastąpić w ciągu miesiąca od podpisania umowy z wybranym dostawcą. Przewidywany okres leasingu wynosi 24 miesiące. KM z ofertami na leasing autobusów używanych / fot. Koleje Małopolskie.
Oferta w każdym zadaniu
Do przetargu przystąpiło dwóch wykonawców:
- mLeasing Sp. z o.o. (Szczecin): Zadanie 3: 1 311 796,16 zł netto / 1 613 508,28 zł brutto. Zadanie 5: 1 108 115,20 zł netto / 1 362 981,70 zł brutto.
- Alior Leasing Sp. z o.o. (Warszawa) + Aurex-Truck Bogusław Kleszcz (Katowice): Zadanie 1: 1 542 426,16 zł netto / 1 897 184,18 zł brutto. Zadanie 2: 788 419,36 zł netto / 969 755,81 zł brutto. Zadanie 4: 642 672,40 zł netto / 790 487,05 zł brutto.
Czyli w każdym zadaniu zmawiający otrzymał po jednej ofercie i nikt nikomu w drogę nie wchodził. Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosiła: 6.846.770,40 PLN brutto w tym:
- a. Zadanie nr 1: 1 722 147,60 zł
- b. Zadanie nr 2: 1 057 504,80 zł
- c. Zadanie nr 3: 1 668 864,00 zł
- d. Zadanie nr 4: 911 676,00 zł
- e. Zadanie nr 5: 1 486 578,00 zł
Jak widać, w niektórych zadaniach mamy przekroczenia, a w niektórych oszczędności, dlatego KM przyjęło te propozycje, a za moment na linie MLD wyjadą kolejne niskoemisyjne autobusy.
Link do kontraktu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1009442
Autobusy hybrydowe
Jednocześnie Koleje Małopolskie prowadzą postępowanie na zakup 15 nowych autobusów hybrydowych dzięki dofinansowaniu z CUPT-KPO. Pojazdy te mają być wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, ładowarki USB oraz zapewniać dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Przetarg obejmuje:
- 12 autobusów o długości 12 metrów
- 3 autobusy o długości 13 metrów.
Koleje Małopolskie otrzymały tutaj jedną ofertę od MAN Truck & Bus Polska, która mocno przekracza budżet. Kluczowymi kryteriami oceny są cena (60%) i jakość techniczna (40%), co obejmuje m.in. liczbę miejsc siedzących oraz termin dostawy.
Zakup nowych pojazdów jest częścią strategii przewoźnika, mającej na celu integrację transportu kolejowego i autobusowego oraz rozwój niskoemisyjnego transportu publicznego w regionie. Link do SWZ: https://platformazakupowa.pl/transakcja/996122
Na realizację projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Małopolsce” Koleje Małopolskie uzyskały dofinansowanie w wysokości 130 235 000 zł w ramach programu CUPT-KPO. Dzięki nowym przetargom flota przewoźnika wzbogaci się o pojazdy używane i hybrydowe, co znacznie poprawi komfort i dostępność dla pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze