Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Otwarcie ofert na linie autobusowe w Żarach. Dotychczasowy operator z jedyną propozycją

infobus
08.12.2025 19:02
0 Komentarzy

8 grudnia 2025 r. Gmina Żary otworzyła oferty w przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w 2026 roku.

W postępowaniu złożono tylko jedną propozycję – od dotychczasowego operatora, FENIKS V Sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Jaka oferta wpłynęła do Żar w przetargu na transport publiczny?
  2. Jakie wymagania wobec taboru określił zamawiający?
  3. Jakie kryteria zdecydują o wyborze operatora na rok 2026?
FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach
FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach

Otwarcie ofert w Żarach

Przetarg dotyczy rocznej obsługi komunikacji miejskiej w Żarach – od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r. Usługa obejmuje realizację wszystkich kursów na liniach miejskich zgodnie z rozkładami zatwierdzonymi przez Gminę Żary. Wykonawca musi zapewnić pełną obsługę pasażerską, a zwłaszcza wprowadzić do ruchu autobusy spełniające normę emisji spalin Euro 6 oraz deklarować średni wiek taboru. To krótkoterminowe zamówienie, ale obejmuje pełen zakres operacyjny – od obsługi linii, przez zapewnienie dostępności taboru, aż po utrzymanie pojazdów.

Do dnia otwarcia ofert wpłynęła jedna propozycja. FENIKS V Sp. z o.o. zaoferował wykonanie usługi za 2.611.895,04 PLN brutto. Odpowiada to cenie 2.417.492,63 PLN netto przy stawce VAT 8%.

Przy założonej pracy eksploatacyjnej 356.314 wzkm oznacza to stawkę na poziomie około 7,33 PLN brutto za 1 wzkm, co odpowiada około 6,78 PLN netto za 1 wzkm przy stawce VAT 8%.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.774.545,85 PLN, co oznacza, że oferta FENIKS V mieści się w budżecie zamawiającego.

FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach
FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach

Autobusy z Euro 6

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów:

– ✅ cena – 60%
– ✅ średni wiek taboru – 20%
– ✅ liczba autobusów spełniających normę Euro 6 – 20%

Zamawiający wskazał, że operator musi zapewnić autobusy spełniające normę Euro 6, dostosowane do miejskiej mobilności i realizacji dziennej liczby kursów na liniach opisanych w SWZ. Wymaga się pełnej gotowości operacyjnej, utrzymania technicznego i zapewnienia ciągłości przewozów przez cały okres obowiązywania kontraktu. Zamówienie obejmuje obsługę około trzydziestu linii komunikacji miejskiej z trasami i częstotliwościami wprowadzonymi przez Gminę Żary. Realizacja umowy ma ruszyć 1 stycznia 2026 r.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c530e821-7e70-427b-887e-4b8bca4af3fa

FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach
FENIKS V jedynym oferentem w przetargu na transport publiczny w Żarach

Komentarze