Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PK Bielsk Podlaski kupuje miejski autobus w formule leasingu operacyjnego

infobus
23.09.2025 11:01
0 Komentarzy

W Bielsku Podlaskim ogłoszono postępowanie na dostawę autobusu miejskiego z jednoczesnym sfinansowaniem zakupu w formule leasingu operacyjnego z opcją wykupu.

Pełna nazwa zamawiającego to Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o.. Ogłoszenie przetargowe opublikowano 23 września 2025 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiego rodzaju autobus chce pozyskać Bielsk Podlaski w nowym przetargu?
  2. W jakiej formule finansowej planowany jest zakup pojazdu?
  3. Do kiedy można składać oferty w tym postępowaniu?
Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.
Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.

Bielskie zamówienie

23 września 2025 r. w Bielsku Podlaskim ogłoszono przetarg na dostawę fabrycznie nowego autobusu transportu publicznego, wraz z jego sfinansowaniem w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu. Zamówienie obejmuje jedną jednostkę pojazdu, przeznaczoną do obsługi komunikacji miejskiej.

Wymagany autobus musi być fabrycznie nowy, gotowy do eksploatacji i spełniający parametry określone w załączniku nr 3 do SWZ. Mimo że zamówienie dotyczy pojedynczego pojazdu, procedura została przeprowadzona w formule otwartej, co umożliwia udział zarówno dużym producentom, jak i mniejszym graczom rynku autobusowego.

Postępowanie nie przewiduje ofert wariantowych, nie dopuszcza też składania więcej niż jednej oferty przez tego samego wykonawcę (nawet pośrednio). Zamawiający wymaga wadium w wysokości 30 000,00 zł, natomiast zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie jest wymagane.

✅ Na oferty zamawiający czeka do 28 października 2025 r., godz. 10:00, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • cena brutto – 80%
  • okres gwarancji – 20%

Maksymalna punktacja za gwarancję to 20 pkt, przy czym najkorzystniej oceniane będą oferty z 48-miesięcznym okresem gwarancji. Minimalny akceptowalny okres to 24 miesiące.

Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.
Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.

Co chce Bielsk?

Bielskie zamówienie dotyczy fabrycznie nowego autobusu miejskiego, który ma być dostarczony i sfinansowany w formule leasingu operacyjnego. Zamawiający precyzyjnie określił wymagania techniczne, użytkowe oraz finansowe w Załączniku nr 3 do SWZ. Pojazd ma mieć długość od 8,5 m do 9,5 m, dwie osie, silnik wysokoprężny o mocy min. 200 KM spełniający normę Euro 6 oraz automatyczną skrzynię biegów. Kabina kierowcy powinna być oddzielona, ogrzewana i klimatyzowana, wyposażona w tachograf, radio, mikrofon do komunikacji z pasażerami oraz system obserwacji wnętrza.

Autobus ma zabierać min. 60 pasażerów (z czego min. 21 na miejscach siedzących), mieć dwoje drzwi po prawej stronie oraz rampę dla wózków w środkowych drzwiach. Pasażerowie będą korzystać z klimatyzowanej kabiny, LED-owego oświetlenia oraz systemu informacji pasażerskiej z kompletem wyświetlaczy zewnętrznych i wewnętrznych. W środku znajdą się także relingi, fotele z podłokietnikami i monitoring wizyjny z funkcją nagrywania.

Pojazd musi mieć zbiornik paliwa min. 200 l oraz zbiornik AdBlue min. 30 l, instalację do kasowników, pełne oprogramowanie do zarządzania liniami (m.in. 1, 2, 3, 4, 1E, 1AE) oraz biało-zielone malowanie zgodne z miejskim wzorem. Dostawa obejmuje również pełną dokumentację, szkolenie dla pracowników oraz sprzęt dodatkowy, taki jak apteczka, gaśnice, młotki bezpieczeństwa czy przewody do pompowania kół.

W ramach finansowania przewidziano leasing operacyjny na 60 miesięcy, z pierwszą opłatą w wysokości 10% wartości pojazdu i końcową opłatą wykupu równą 1% wartości. Raty leasingowe mają być stałe i płatne miesięcznie. Wykonawca musi zapewnić pełną obsługę gwarancyjną z naprawą do 48 godzin od zgłoszenia lub pojazdem zastępczym. Autobus ma być fabrycznie nowy, nieprototypowy, gotowy do rejestracji i użytkowania. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia minimalnych wymagań zawartych w SWZ.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na dostawę i leasing operacyjny autobusu – 622452-2025

Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.
Elektryfikacja transportu publicznego to długofalowa strategia miasta Bielsk podlaski. Tymczasem konieczna odnowa spalinowej floty.

Zakupowe tło

Zakup jednego autobusu to nieduże, ale znaczące zamówienie, wpisujące się w lokalne potrzeby modernizacji transportu publicznego w mniejszych miastach. Dodajmy, że w maju 2022 r. Bielsk podpisał umowę z firmą Busnex Poland na zakup dwóch elektrycznych autobusów Yutong E9. Każdy z nich wyposażony jest w baterię o pojemności ponad 250 kWh, zapewniającą zasięg do 350 km na jednym ładowaniu.

Pojazdy zasiliły linie miejskie i podmiejskie (1E i 1AE). Projekt o wartości ponad 7 mln zł był współfinansowany z funduszy unijnych. Dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego wyniosło około 5,8 mln zł. W ramach projektu zakupiono również dwie mobilne ładowarki oraz zrealizowano inwestycje infrastrukturalne – w tym nowe przystanki, wiaty i parkingi park & ride / bike & ride przy ulicach Słowackiego i Kopernika.

Komentarze