MZK Piotrków Tryb. blisko pierwszego MEGA autobus elektrycznego
25 czerwca 2025 roku Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Piotrkowie Trybunalskim otworzył oferty w przetargu na zakup jednego autobusu elektrycznego klasy I kategorii MEGA.
W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu na zakup autobusu elektrycznego w Piotrkowie Trybunalskim?
- Jaką długość ma mieć autobus elektryczny zamawiany przez Piotrków Trybunalski?
- Jakie dwa rodzaje ładowania musi obsługiwać zamawiany autobus?
MEGA debiut
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Piotrków Trybunalski jest zakup i dostawa jednego fabrycznie nowego autobusu elektrycznego. Pojazd ma uzupełnić flotę miejską, będąc dopełnieniem wcześniej realizowanych zakupów krótszych elektrobusów. Tym razem jednak chodzi o przegubowy autobus zdolny przewieźć co najmniej 110 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących.
Zamówienie jest finansowane w ramach trzeciej edycji programu Zielony Transport Publiczny. Wymagania postawione wykonawcom były precyzyjne – dotyczyły m.in. długości pojazdu, mocy silnika elektrycznego, parametrów baterii i rodzaju ładowania. Postępowanie ma na celu zakup pojazdu kompatybilnego z już istniejącą infrastrukturą ładowania oraz odpowiadającego miejskim standardom komfortu i bezpieczeństwa.
Jedna oferta
W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która zaoferowała dostawę pojazdu za 4.858.500 PLN brutto, co odpowiada 3.950.000 PLN netto za model Urbino 18 electric.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4.920.000 PLN brutto, a więc oferta Solarisa mieści się w budżecie z zapasem ponad 61.000 PLN brutto.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60 pkt
✅ wydłużenie okresu gwarancji całopojazdowej – 15 pkt
✅ wydłużenie gwarancji na akumulatory trakcyjne – 15 pkt
✅ zastosowanie silnika centralnego – 10 pkt
Wymagania techniczne i dostawa
Zamówiony autobus ma mieć długość od 18 do 18,7 metra oraz wysokość do 3,30 m. W pojeździe przewidziano cztery pary drzwi w układzie 2-2-2-2, z napędem o mocy co najmniej 240 kW. Zamawiający wymaga pojazdu z rekuperacją oraz bateriami umożliwiającymi przejazd minimum 220 km w warunkach SORT-2 bez doładowywania. Ładowanie ma odbywać się przez złącze CCS Combo 2 oraz pantograf umieszczony nad przednią osią.
Pojazd musi być zgodny z miejskimi standardami informacyjnymi, wyposażony m.in. w systemy pokładowe, tablice LED i LCD oraz kasowniki obsługujące Kartę Miejską. Kierowca będzie pracować w kabinie z wydzielonym wejściem i wyposażeniem zgodnym z przepisami BHP, a siedzenia pasażerskie mają mieć konstrukcję modułową, mocowaną do ścian bocznych.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ca6b8203-b9ce-4559-bb1e-fdcd75f837bb
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze