Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Wrocław w trybie ekspresowym wydzierżawi 22 autobusy używane

infobus
21.05.2025 09:05
0 Komentarzy

21 maja 2025 r. wrocławskie MPK ogłosiło przyspieszone postępowanie przetargowe na dzierżawę 22 używanych autobusów klasy I kategorii MAXI z silnikiem diesla.

Ogłoszenie zamieszczono 21 maja 2025 r., a oferty można składać jedynie do 6 czerwca. Najprawdopodobniej chodzi o włączenie do floty dolnośląskiego przewoźnika pojazdów, które do tej pory należały do podwykonawców MPK – czyli firm Mobilis czy Michalczewski. O tym wyjściu poza zewnętrznych operatorów pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile używanych autobusów MAXI chce wydzierżawić MPK Wrocław?
  2. Jaki typ napędu muszą mieć autobusy objęte przetargiem?
  3. Do kiedy można składać oferty w przetargu ogłoszonym 21 maja 2025 roku?
Przetarg awaryjny MPK Wrocław – 22 diesle na szybkie wsparcie taboru
Przetarg awaryjny MPK Wrocław – 22 diesle na szybkie wsparcie taboru / fot. Mobilis Wrocław

Dzierżawa 22 autobusów

Wrocławskie zamówienie dotyczy dzierżawy 22 używanych autobusów miejskich klasy MAXI (solo) z silnikiem diesla, z prawem opcji na przedłużenie najmu o kolejne dwa miesiące. Autobusy muszą być niskopodłogowe, gotowe do eksploatacji i zgodne z wymaganiami określonymi w SWZ, w tym m.in. w zakresie norm emisji, kompletnego wyposażenia i stanu technicznego. Umowa ma obowiązywać od 1 lipca 2025 r. przez okres 10 miesięcy z możliwością przedłużenia.

MPK podjęło decyzję o skróceniu terminów ze względu na trudne do przewidzenia okoliczności: zmiany organizacyjne u dotychczasowych podwykonawców, brak ofert w postępowaniach na nowy tabor, zwiększone potrzeby wynikające z inwestycji drogowych oraz reorganizacji siatki połączeń. Wszystko to razem wymusiło awaryjny charakter procedury i zastosowanie trybu przyspieszonego.

MPK przewidziało wadium w wysokości 60.000 PLN i wskazuje, że rozstrzygnięcie ma nastąpić jeszcze w czerwcu. Równolegle zamawiający nie wprowadził szczególnych wymagań w zakresie sytuacji ekonomicznej wykonawców, natomiast wyklucza z udziału podmioty objęte sankcjami wynikającymi z przepisów krajowych i unijnych – w tym rozporządzeń dotyczących przeciwdziałania agresji Rosji na Ukrainę.

Na oferty zamawiający czeka do 6 czerwca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ Cena – 70%

✅ Ocena techniczna – 30%

Link do SWZ: https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

Przetarg awaryjny MPK Wrocław – 22 diesle na szybkie wsparcie taboru
Przetarg awaryjny MPK Wrocław – 22 diesle na szybkie wsparcie taboru / fot. Mobilis Wrocław

Zakupowe tło

Najnowszy przetarg ma charakter interwencyjny i nie do końca wpisuje się w szerszą strategię MPK Wrocław w zakresie transformacji floty. Natomiast pamiętajmy, że w maju MPK ponowiło przetarg na 21 nowych autobusów elektrycznych – 9 przegubowych i 12 klasy MAXI. O tym zamówieniu szerzej pisaliśmy już w TransInfo.

Tym samym kontynuuje rozwój zeroemisyjnego transportu, rozpoczęty w 2023 r., kiedy to po Wrocławiu nie jeździł jeszcze żaden elektrobus. Dziś po ulicach miasta kursuje już 13 pojazdów tego typu, a kolejne są w przygotowaniu.

Wrocławska spółka rozpoczęła także konsultacje w sprawie przystosowania infrastruktury do obsługi autobusów wodorowych, które mają być kolejnym krokiem w dekarbonizacji transportu.

Komentarze