Autobusowy klasyk w Białymstoku. Solaris i MAN walczą o kontrakt na 28 autobusów
20 maja 2025 r. w Białymstoku otwarto oferty w przetargu na dostawę 28 autobusów komunikacji miejskiej zasilanych olejem napędowym.
W postępowaniu złożono dwie oferty – od Solaris Bus & Coach oraz MAN Truck & Bus Polska. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów zamierza zakupić Białystok w ramach przetargu ogłoszonego w kwietniu 2025 roku?
- Które dwie firmy złożyły oferty w przetargu na autobusy MEGA w Białymstoku?
- Jaką normę emisji spalin muszą spełniać oferowane pojazdy?
Dwie oferty
Białostockie zamówienie ogłoszono w kwietniu 2025 r. i dotyczy dostawy 28 autobusów klasy MEGA z silnikami wysokoprężnymi spełniającymi normę Euro 6. Miasto oczekuje pojazdów o długości od 17,5 do 18,75 metra, z niską podłogą i funkcją przyklęku. Co istotne – dopuszczono konstrukcje z pojedynczym schodkiem w ostatnich drzwiach. Wymagany silnik ma mieć co najmniej 240 kW, a zamawiający preferuje pojazdy wyposażone w moduł hybrydowy wspierający rekuperację i pracę napędu.
Zamówienie wpisuje się w ogólnopolski trend „ostatniego okienka” dla zakupów spalinowych autobusów przed wejściem w życie noweli ustawy o elektromobilności, która od 2026 r. zakaże takich kontraktów w dużych miastach.
W przetargu wpłynęły dwie oferty:
- Solaris Bus & Coach: 65.780.400 PLN brutto / 53.480.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za Urbino 18 na poziomie 1.910.000 PLN netto
- MAN Truck & Bus Polska: 68.842.116 PLN brutto / 55.969.200 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za model MAN Lion`s City 18 C na poziomie 1.998.900 PLN netto
Miasto ustaliło maksymalny budżet na poziomie 58.500.000 PLN brutto, czyli około 47.560.976 PLN netto. Czyli obie oferty przekraczają zakładany budżet, jednak nieznacznie – w szczególności propozycja Solarisa.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ cena – 60%
✅ ocena techniczna – 20%
✅ warunki gwarancji i serwisu – 20%
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy mają być wyposażone w silnik o mocy co najmniej 240 kW, z możliwością zastosowania modułu hybrydowego. Zamawiający oceni preferowane parametry techniczne, takie jak zużycie paliwa poniżej 49 l/100 km, moc silnika powyżej 260 kW, moment obrotowy powyżej 1550 Nm oraz liczba przełożeń w skrzyni biegów. Punktowane są również drzwi otwierane na zewnątrz oraz zgodność z regulaminami EKG ONZ nr 66 i 118.
Autobusy będą wyposażone w klimatyzację, przesuwne okna, systemy informacji pasażerskiej LED i LCD oraz kabinę kierowcy z pełnym wyposażeniem, w tym fotelem pneumatycznym i gniazdem USB. Planowana dostawa ma nastąpić w terminie określonym przez wykonawcę, zgodnie z wymaganiami przetargu.
Więcej informacji oraz dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem:
https://miastobialystok.ezamawiajacy.pl/pn/miastobialystok/demand/notice/public/160968/details
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze