Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ziębicka Komunikacjija Autobusowa ze specyfikacją na elektrobusy w wersji 2.0.

infobus
27.11.2025 14:09
0 Komentarzy

Gmina Ziębice po raz kolejny poszukuje dostawcy czterech autobusów elektrycznych klasy II kategorii MIDI.

Zakupy mają dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027. Przetarg na te pojazdy został ogłoszony 17 listopada 2025 roku, a więcej na ten temat pisaliśmy w InfoBusie tutaj.

Rozklad jazdy:

Drugie podejście

Jest to drugie podejście gminy do elektrobusów. Za pierwszym razem zamawiający nie otrzymał ofert. Czy i jak zmieniło się SWZ? Sprawdzamy!

Zamawiający, tak jak za pierwszym razem, wyróżnił cztery kryteria oceny ofert, które nie dzielą się na dalsze podkryteria. Zatem najwięcej punktów można zdobyć za:najniższą cenę – 60 pkt,okres gwarancji na kompletny pojazd – 5 lat – 30 pkt,największy zasięg baterii, tj. 350 km i powyżej – 8 pkt,liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 9 sztuk i więcej – 2 pkt.

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy to pojazdy klasy II tj. pojazdy przeznaczone zasadniczo do przewozu pasażerów siedzących, z przestrzenią dla pasażerów stojących nieprzekraczającą powierzchni zajmowanej przez 2 siedzenia. Będą to konstrukcje o długości od 8,0 m do 12,5 m i wysokości do 3,4 m. Pojemność pasażerska ma wynosić minimum 50 osób. Pojazdy będą wyposażone w drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. Mają to być autobusy z niską podłogą na całej długości autobusów lub podłogą bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego pomiędzy I a II drzwiami.Autobusy będą napędzane przez jeden lub wiele silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc sumaryczna ma wynosić minimum 180 kW.

Autobusy będą wyposażone w układ odzyskiwania energii, który będzie działał w trakcie hamowania pojazdu. Uruchamiany ma być przez naciśnięcie pedału hamulca lub dźwignią umieszczoną pod kierownicą przez kierowcę. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu (w pełni obciążonego) po 10 latach eksploatacji przy zasilaniu elektrycznym w warunkach E-SORT dla przejazdów autobusów podmiejskich co najmniej 300 km. Ładowanie baterii odbywać się ma przez gniazdo plug-in.

Autobusowe wnętrze

Kabina kierowcy ma być zabudowana z oszklonymi odpornymi na uderzenia drzwiami – będzie to bezpieczna szyba wandaloodporna z otworami umożliwiającymi prowadzenie rozmowy kierowca-pasażer zamykanymi na zamek zatrzaskowy. Wewnątrz każdego autobusu umiejscowione zostanie w dostępnym dla pasażerów miejscu dziesięć zestawów gniazd USB. Wymagane są siedzenia dla pasażerów o budowie modułowej montowane bezwzględnie wszędzie tam gdzie jest to technicznie możliwe do ścian bocznych autobusu, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu. Będą to siedzenia z wysokimi oparciami.

Autobusy będą wyposażone w tablice zewnętrzne LED w kolorze białym. Do tego przewidziano również wyświetlacz wewnętrzny jednostronny LCD z podświetleniem LED, o rozmiarze min. 21 cali, umożliwiający wyświetlanie numeru i przebiegu linii oraz umożliwiający wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych.

Podsumowanie

Brak ofert w pierwszym podejściu mógł zaskakiwać. Tym bardziej, że zamawiający dopuszcza autobusy od MIDI aż po MAXI, a opis przedmiotu zamówienia jest bardzo liberalny. SWZ w wersji 2.0. nie przynosi żadnych zmian. Niemniej jednak naszym zdaniem za drugim razem zamówienie powinno zyskać zainteresowanie ze strony przynajmniej jednego dostawcy. Otwarcie ofert odbędzie się 16 grudnia.Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b289ca6a-6f35-4a43-bc63-f247b7df1462

Komentarze