Nieoczkiwany zwrot akcji w przetargu GAiT. BP Tour punktuje PKS Gdańsk, a kontrakt anulowano
12 grudnia Gdańskie Autobusy i Tramwaje anulowały przetarg, którego przedmiotem było świadczenie usług przewozowych na wybranych liniach autobusowych.
Umowa z wykonawcą miała obowiązywać przez rok, począwszy od 1 stycznia 2025 roku. Pomimo dwóch ofert, postępowanie zostało anulowane z przyczyn formalnych po stronie zamawiającego. O tym zamówieniu pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej.
Rozkład jazdy:
- Jakie były dwie firmy, które złożyły oferty w przetargu GAiT?
- Na jakie kryteria miały być oceniane oferty w przetargu?
- Dlaczego przetarg został unieważniony przez GAiT?
Zadania i linie
Przedmiotem przetargu była obsługa wybranych linii autobusowych, w tym:
- Linia 157: zadania 1, 2 w dni powszednie.
- Linia 167: zadania 1, 2, 4, 5 w dni powszednie; zadania 3, 4 w soboty, niedziele i święta.
- Linia 168: zadania 2, 3, 4 w dni powszednie; zadania 1, 2, 4 w soboty; zadania 1, 2, 13 w niedziele i święta.
- Linia 268: zadanie 1 w dni powszednie.
Szacunkowa maksymalna praca przewozowa wynosiła 1 031 944 wozokilometrów. Dodatkowo zamawiający przewidywał możliwość skorzystania z prawa opcji na przedłużenie umowy o dwa miesiące, od 1 stycznia 2026 roku do 28 lutego 2026 roku, z maksymalnym limitem 224 737 wozokilometrów.
Wykonawca miał zapewnić autobusy zgodnie z poniższymi wymaganiami:
- Dni powszednie: 5 autobusów wielkopojemnych, 4 standardowe, 1 minibus.
- Soboty, niedziele i święta: 2 autobusy wielkopojemne, 3 standardowe.
Pojazdy miały być wyposażone w system SFIP, komplet urządzeń pokładowych SIPTRISTAR, a ich wnętrza musiały być przystosowane do potrzeb pasażerów z ograniczeniami ruchowymi. Wymogiem były również ergonomiczne fotele pasażerskie z gąbką pod tapicerką.
Dwie oferty
W postępowaniu wpłynęły dwie oferty:
Oferta 1: BP Tour Regio Sp. z o.o.
- Cena brutto: 21 013 115,39 zł.
- Średni wiek taboru: 11 lat.
- Posiadanie myjni autobusowej: Tak.
- Posiadanie holownika do holowania autobusów: Tak.
Oferta 2: PKS Gdańsk Sp. z o.o.
- Cena brutto: 20 631 890,51 zł.
- Średni wiek taboru: 15 lat.
- Posiadanie myjni autobusowej: Tak.
- Posiadanie holownika do holowania autobusów: Tak.
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia kwotę 21 165 605,32 zł brutto, co oznacza, że obie oferty zmieściły się w założonym budżecie.
Nieoczekiwany zwrot akcji
Oferty miały być oceniane na podstawie następujących kryteriów:
- Cena: 60%.
- Średni wiek taboru: 25%.
- Posiadanie myjni autobusowej: 10%.
- Posiadanie holownika do holowania autobusów: 5%.
Z uwagi na młodszy wiek taboru, oferta BP Tour Regio miała większe szanse na zwycięstwo, mimo wyższej ceny. Ostatecznie jednak zamówienie zostało anulowane. Z powodu …. formalnych uchybień po stronie zamawiającego. Szczegółowe wyjaśnienia znajdują się na stronie postępowania: platformazakupowa.pl/transakcja/1002224.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze