Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zaskoczenie w Cieszynie. Tylko SOR Libchavy chce dostarczyć elektrobusy do ZGK

infobus
14.10.2025 19:02
0 Komentarzy

14 października 2025 r. Gmina Cieszyn otworzyła oferty w przetargu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Postępowanie dotyczy realizacji projektu „Modernizacja cieszyńskiej komunikacji zbiorowej poprzez zakup autobusów elektrycznych”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ilu autobusów elektrycznych dotyczy przetarg ogłoszony przez Gminę Cieszyn?
  2. Która firma złożyła ofertę i jaka była jej wartość brutto?
  3. Jakie były główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy
Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy

Cieszyńskie zamówienie

Postępowanie przetargowe ogłoszono 12 września 2025 r., a zamówienie – o wartości dofinansowanej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – dotyczy zakupu sześciu fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI. Cieszyński przetarg zakłada, że długość pojazdu nie może przekroczyć 10 metrów, a wysokość – 3,30 m (warunkowo dopuszcza się 3,4 m, jeśli pojazd mieści się do myjni i stacji obsługi operatora bez ryzyka uszkodzenia podwozia lub urządzeń dachowych).

Elektrobusy mają być napędzane centralnym silnikiem elektrycznym lub zespołem silników przy osi napędowej o mocy szczytowej min. 120 kW. Energia ma być odzyskiwana z hamowania, a zasięg minimalny na jednym ładowaniu to 130 km. Ładowanie pojazdów odbywać się będzie wyłącznie w trybie plug-in.

Miejsce pracy kierowcy musi stanowić zamknięta kabina, zabezpieczona zamkiem patentowym, z okienkiem do sprzedaży biletów i kasetą na monety. Wnętrze elektrobusów musi zawierać system informacji pasażerskiej z tablicami LED i monitorem LCD prezentującym trasę. Klimatyzacja, minimum 63 miejsca pasażerskie (w tym 33 siedzące i 14 specjalnych), dzielone zderzaki i szyby, energooszczędność oraz obsługa w promieniu 100 km od zajezdni to kolejne wymagania techniczne.

Od oferentów wymagano doświadczenia w realizacji co najmniej jednej dostawy elektrobusów (minimum 2 pojazdy) w ciągu ostatnich trzech lat.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie do 270 dni od podpisania umowy. Projekt jest współfinansowany z EFRR. Zamawiający nie przewidział zastosowania przepisów dyrektywy 2014/25/UE.

Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy
Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy

Analiza oferty

Na oferty zamawiający czekał do 30 września 2025 r. W wyznaczonym terminie wpłynęła jedna oferta. Przedstawił ją czeski producent SOR Libchavy spol. s.r.o.. Firma zaproponowała realizację zamówienia za 13.922.406 PLN brutto, co odpowiada 11.317.404,88 PLN netto, a cena jednostkowa za elektrobus SOR EBN 9,5 wynosi 1.886.234,15 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 15.050.772 PLN brutto, więc propozycja czeskiego producenta mieści się w budżecie i ma realną szansę na wybór – o ile spełnia wszystkie pozostałe wymagania formalne i techniczne.

Dla Gminy Cieszyn to drugie podejście do zakupu elektrobusów. W pierwszym przetargu nie złożono żadnej oferty, co skłoniło zamawiającego do jego unieważnienia. Obecna specyfikacja techniczna pozostała jednak bez zmian – co wskazuje na determinację władz miasta, by przyciągnąć choć jednego producenta spełniającego stawiane warunki. W poprzednich analizach wskazywano, że wymogi techniczne może spełnić m.in. Solaris, ale ostatecznie to SOR Libchavy podjął decyzję o udziale w postępowaniu.

Zgodnie z harmonogramem, rozstrzygnięcie przetargu powinno nastąpić w najbliższych tygodniach – wszystko zależy teraz od oceny formalnej złożonej oferty i ewentualnego podpisania umowy. Dodajmy, że komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 25%
✅ długość okresu gwarancji – 15%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1164807

Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy
Cieszyński przetarg na autobusy elektryczne z jedną ofertą – od SOR Libchavy

Komentarze