Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Motorniczowie MPK Poznań wicemistrzami świata

infotram
14.09.2025 08:30
0 Komentarzy

W Wiedniu zakończyły się Tram-WM World Tramdriver Championship – światowe mistrzostwa motorniczych. W zawodach wzięło udział 25 drużyn z całego świata, a rywalizacja była niezwykle zacięta i widowiskowa.

Zwyciężyła reprezentacja Wiednia – Elisabeth Urbanitsch i Florijan Isaku, którzy zostali ogłoszeni najlepszym zespołem motorniczych na świecie. Tuż za nimi uplasowała się drużyna z Poznania – Monika Bocian i Dariusz Graj, zdobywając srebrny medal i zapewniając Polsce miejsce na podium. Trzecie miejsce przypadło zespołowi z Oslo (Ingrid Nansve i Ole Marius Fossen).

Rozkład jazdy:

  1. Jakie znaczenie dla promocji polskiej komunikacji miejskiej ma sukces motorniczych z Poznania na mistrzostwach w Wiedniu?
  2. Która z konkurencji mistrzostw była według Was najbardziej wymagająca i widowiskowa?
  3. Czy takie międzynarodowe zawody mogą przyczynić się do popularyzacji zawodu motorniczego w Polsce?

Sukces drużynowy Poznania

Do finałowej dziesiątki trafiły również drużyny z Budapesztu, Kijowa, Brna, Berlina i Lipska, Brukseli, Oradei i Rygi. Zawody przyciągnęły uwagę całej branży, a kibice z wielu krajów mogli śledzić rywalizację zarówno na żywo, jak i w transmisji online.

Oprócz klasyfikacji drużynowej nagrodzono także najlepszych motorniczych indywidualnie. Tytuł pierwszego w historii mistrza świata zdobył Thomas Langkopf z niemieckiego Leipziger Verkehrsbetriebe. Na drugim miejscu uplasował się Dariusz Graj z MPK Poznań, a podium zamknął Florijan Isaku z Wiednia. Do czołowej dziesiątki trafiła również Monika Bocian, która w drużynie z Grajem zapewniła Polsce srebro.

Prestiżowe wydarzenie i promocja transportu publicznego

Organizatorzy podkreślali, że mistrzostwa miały nie tylko charakter rywalizacji, ale także promocji transportu szynowego i wymiany doświadczeń między motorniczymi z różnych stron świata. W programie zawodów znalazły się m.in. konkurencje wymagające precyzyjnego hamowania, jazdy z zasłoniętym prędkościomierzem, tramwajowe kręgle czy efektowny tram-curling.

Udział poznańskich motorniczych zakończył się ogromnym sukcesem – zarówno drużynowym, jak i indywidualnym. Polska znalazła się w ścisłej światowej czołówce, co stanowi powód do dumy dla całego środowiska komunikacji miejskiej w kraju.

Komentarze