Modernizacja taboru podnosi ocenę podróży. Pasażerowie coraz lepiej oceniają pociągi ČD
Czeskie Koleje (České dráhy) odnotowują rosnące zadowolenie pasażerów z podróży pociągami. Największą poprawę oceny zanotowano na liniach, gdzie w ostatnich miesiącach wymieniono stare wagony na nowoczesne, klimatyzowane składy.
Z danych udostępnionych przez przewoźnika wynika, że szczególną poprawę odnotowały szybkie połączenia, takie jak Labe, Rožmberk czy Svitava. Na tych trasach stare wagony typu „béčko” i tzw. „koženki” zastąpiono komfortowymi przedziałami wyposażonymi w klimatyzację, Wi-Fi oraz gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych.
Rozkład jazdy:
- Na których liniach kolejowych ČD pasażerowie odnotowali największą poprawę ocen po modernizacji taboru?
- Jak zmieniła się średnia ocena podróży od wprowadzenia systemu ocen w 2022 roku?
- Który aspekt podróży pasażerowie ocenili najniżej w aplikacji Můj vlak?
Lepsze pociągi – wyższa satysfakcja
Od czasu wprowadzenia systemu ocen w aplikacji Můj vlak w 2022 roku średnia ocena podróży wzrosła z 3,85 do 4,23 punktów.
– Obserwujemy, że modernizacja ma ogromny wpływ na satysfakcję pasażerów. Ale równie ważna jest praca naszych pracowników – bez życzliwej obsługi nawet najnowocześniejszy pociąg nie zapewni pełnego komfortu podróży – podkreśla Michal Krapinec, prezes i dyrektor generalny ČD.
Które linie zyskały najwięcej?
Według zestawienia największy wzrost ocen nastąpił na następujących połączeniach:
- Labe (R20, Praha – Děčín): wzrost z 3,55 do 4,04 punktów,
- Svitava (R19, Praha – Č. Třebová – Brno): z 3,86 do 4,31,
- Jižní expres (Ex7, Praha – České Budějovice – Austria): z 3,98 do 4,39,
- Rožmberk (R11B, Č. Budějovice – Jihlava – Brno): z 3,85 do 4,26,
- Bouzov (R12, Brno – Olomouc – Šumperk): z 4,01 do 4,25.
W pociągach linii Svitava po instalacji systemu ETCS przywrócono na większości połączeń nowoczesne, niskopodłogowe jednostki InterPanter, które wcześniej tymczasowo zastępowały starsze wagony.
Co oceniają pasażerowie?
Podróżni mogą wystawiać oceny poszczególnym aspektom podróży. Najwyżej oceniane są:
- zakup biletów – średnio 4,67 punktów,
- praca obsługi pociągu – 4,59 punktów,
- czystość składów – 4,22 punktów,
- dostępna liczba miejsc – 4,19 punktów.
Najniżej oceniany pozostaje punktualność – średnio 3,83 punktów. Jak zaznacza przewoźnik, nie zawsze ma on na nią bezpośredni wpływ.
Tysiące opinii od pasażerów
Od końca 2022 roku pasażerowie wystawili już ponad 737 tys. ocen w aplikacji mobilnej ČD. Łącznie w system zaangażowało się około 160 tys. podróżnych. Dane te pozwalają kolei lepiej dostosowywać standard usług do potrzeb klientów i wskazują, że modernizacja taboru ma bezpośrednie przełożenie na zadowolenie pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze