MZK Opole ponownie z ofertą od Bus Center na 5 minibusów
11 sierpnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu otworzył oferty w postępowaniu przetargowym na dostawę pięciu spalinowych minibusów z windą dla osób z niepełnosprawnościami.
Jest to drugie podejście MZK do wyboru dostawcy tych pojazdów. Za pierwszym razem jedyny wykonawca – Bus Center – nie chciał podpisać umowy. Więcej o tym piszemy w InfoBusie tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie minibusy zamierza zakupić MZK Opole?
- Kiedy otwarto oferty w przetargu na dostawę minibusów?
- Kto złożył ofertę w przetargu i jakie są szczegóły tej oferty?
Pięć minibusów
7 lipca 2025 roku ruszyło ponowne opolskie postępowanie przetargowe na zakup pięciu fabrycznie nowych minibusów kategorii M3 o napędzie spalinowym, które będą służyć do transportu pasażerów o szczególnych potrzebach – głównie osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Każdy z pojazdów ma być wyposażony w windę hydrauliczną o udźwigu min. 300 kg oraz co najmniej dwa miejsca do przewozu wózków inwalidzkich, wraz z pasami i systemem mocowań.
Zamawiający wymaga, aby minibusy były fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2025 roku, bez wcześniejszego użytkowania i bez wad. Przebieg nie może przekraczać 500 km. Do pojazdów musi być dołączona aktualna homologacja potwierdzająca ich przeznaczenie i zgodność z przepisami.
Wymagany termin realizacji zamówienia to 140 dni od podpisania umowy z wykonawcą.
Jedna oferta
11 sierpnia 2025 roku MZK Opole otworzyło ofertę od jednej firmy:
- BUS-CENTER TOMASZ GAD – cena 3.474.750,00 PLN brutto/2.823.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 564.600,00 PLN netto.
Na zakup minibusów zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę 3.505.500,00 PLN
brutto. Oznacza to, że oferta od Bus Center zmieściła się we wskazanej sumie. Pozostaje zatem czekać na oficjalne rozstrzygnięcie przetargu i… podpisanie umowy – oby tym razem bez przeszkód.
Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1138171
Specyfikacja techniczna
Nowe minibusy mają mieć długość min. 7,5 m i szerokość min. 2 m. Autobusy mają przewieźć minimum 22 pasażerów, w tym mają się znaleźć co najmniej 2 miejsca do przewozu wózków inwalidzkich. Minibusy będą wyposażone w czworo drzwi: drzwi główne, drzwi boczne, drzwi kierowcy i drzwi tylne. Wymogiem jest winda hydrauliczno-elektryczna wewnętrzna o udźwigu min. 300kg przeznaczona do obsługi osób niepełnosprawnych umieszczona w podwoziu/nadwoziu autobusu.
Minibusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro 6E, o mocy minimum 140 kW.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego, wyposażona w komfortowy fotel, z regulacją amortyzacji dostosowanej do wagi kierowcy, z regulacją oparcia, wysokości siedziska, posiadający 3-punktowy pas bezpieczeństwa oraz regulowany podłokietnik. W kabinie znajdzie się również radioodbiornik.
Pasażerowie będą siedzieć na fotelach tapicerowanych, miękkich, wyposażonych w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. Minimum 3 siedzenia mają posiadać atestowane mocowania dla fotelików dziecięcych. Wewnątrz każdego autobusu znajdzie się bagażnik o pojemności min. 1,5m3.
System informacji pasażerskiej mają stanowić trzy tablice zewnętrzne i jedna wewnętrzna. Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe w kolorze bursztynowym. Tablice wewnętrzne mają być oparta na monitorze LCD w celu prezentacji realizowanego przebiegu trasy oraz ewentualnych treści reklamowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze