Więcej klimatyzowanych tramwajów w MPK Łódź. Ruszają testy NF6D
Na łódzkie ulice wyjedzie tramwaj NF6D wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. To pierwszy tak zmodernizowany tego typu wagon.
Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, klimatyzacja montowana będzie także podczas kolejnych remontów.
Rozkład jazdy:
- Jakie wyzwania techniczne musieli pokonać specjaliści, aby zamontować klimatyzację w tramwajach NF6D?
- Jakiego typu klimatyzatory zostały zamontowane w prototypowym wagonie?
- Co planuje MPK – Łódź, jeśli test klimatyzowanego tramwaju NF6D zakończy się powodzeniem?
Kolejne używane tramwaje
MPK – Łódź oprócz zakupu nowych, klimatyzowanych tramwajów jednocześnie pozyskuje niskopodłogowe używane tramwaje głównie z Niemiec. Przewoźnik chce w ten sposób jak najszybciej pozbyć się wagonów typu 805N, do których trzeba wsiadać pokonując kilka stopni, co jest dużym utrudnieniem szczególnie dla osób starszych.
Sprowadzane do tej pory używane tramwaje dobrze spisują się na łódzkich torach i często są chwalone przez pasażerów. Po modernizacji, którą przechodzą w Zakładzie Techniki, niewiele różnią się komfortem podróżowania od nowszych wagonów. Do tej pory nie miały jednak jednego ważnego, szczególnie w okresie letnim, udogodnienia – klimatyzacji.
Specjaliści z Zakładu Techniki MPK – Łódź oraz z firmy Enika od dłuższego czasu pracowali nad rozwiązaniem, które umożliwiałoby zamontowanie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej w wagonach NF6D. Wyzwaniem było zarówno znalezienie miejsca, w którym można byłoby zamontować agregaty, jak i prawidłowe rozprowadzenie schłodzonego powietrza we wnętrzu tramwaju.
Na tramwaju zamontowane zostały trzy identyczne (po jednym na każdy człon wagonu) klimatyzatory ENIKA typu BARCO 12DC, każdy o mocy chłodniczej 12KW. Dodatkowo trzeba było zmodyfikować płyty sufitu oraz wykonać kanały przepustowe, kanały zasysające i kanały rozprowadzające schłodzone powietrze.
Modernizacja pierwszego, prototypowego wagonu NF6D właśnie została ukończona. Wyjedzie on teraz na łódzkie tory, aby przetestować rozwiązanie w praktyce. Jeśli się sprawdzi będzie wdrażane podczas modernizacji kolejnych wagonów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze