MZK Opole bez MINI autobusów. Wybrany Bus Center nie chciał podpisać umowy
17 czerwca 2025 roku Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego na dostawę pięciu spalinowych minibusów z windą dla osób z niepełnosprawnościami.
Powodem decyzji było odstąpienie jedynego wykonawcy od podpisania umowy. Czekamy na powtórkę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego unieważniono przetarg MZK Opole na pięć minibusów?
- Jakie były wymagania techniczne wobec pojazdów w przetargu ogłoszonym przez MZK Opole?
- Ile wynosiła różnica między budżetem MZK Opole a ofertą złożoną przez BUS-CENTER Tomasz Gad?
MINI piątka
Postępowanie dotyczyło dostawy pięciu fabrycznie nowych autobusów kategorii M3 o napędzie spalinowym, w wersji MINI – o długości co najmniej 7,5 metra – przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną mobilnością. Kluczowym elementem wyposażenia każdego z pojazdów miała być automatyczna winda, umożliwiająca wygodny wjazd wózkiem inwalidzkim. Nowe minibusy miały zostać dostarczone do Opola w terminie 80 dni od podpisania umowy, jednak nie później niż do 22 sierpnia 2025 roku. Zamówienie obejmowało także pełne oznakowanie pojazdów, dokumentację techniczną, montaż systemów informacji pasażerskiej oraz monitoring kompatybilny z flotą MZK Opole.
Zgodnie z dokumentacją przetargową, pojazdy miały obsługiwać miejskie linie w Opolu, łącząc kompaktowość z pełną dostępnością i wysokim komfortem dla pasażerów.
Do postępowania zgłosiła się tylko jedna firma – BUS-CENTER Tomasz Gad, która zaoferowała dostawę pojazdów za 3.507.960 PLN brutto, czyli 2.851.191 PLN netto. Oznacza to cenę jednostkową netto za jeden autobus spalinowy klasy MINI na poziomie 570.238 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 3.198.000 PLN brutto, czyli 2.599.186 PLN netto. Oferta firmy BUS-CENTER przekraczała zatem budżet zamawiającego o około 309.960 PLN brutto, co stanowiło ponad 11% różnicy względem dostępnych środków.
W toku oceny ofert postępowanie bazowało na następujących kryteriach przetargowych:
✅ cena (60%)
✅ warunki techniczne (40%)
Specyfikacja techniczna
Zamawiający oczekiwał pojazdów klasy MINI z niską podłogą, napędem spalinowym spełniającym normę emisji Euro 6E, o mocy minimum 140 kW. Pojazdy miały być wyposażone w minimum 2 miejsca na wózki inwalidzkie, automatyczną windę z udźwigiem co najmniej 300 kg, tapicerowane fotele z pasami bezpieczeństwa, miejsce na fotelik dziecięcy oraz półzamkniętą kabinę kierowcy z fotelem z amortyzacją.
Elementy informacji pasażerskiej miały obejmować tablice kierunkowe w bursztynowym kolorze, wewnętrzny ekran LCD, a całość systemów miała być zintegrowana z flotą MZK Opole. Historyczny link do zamówienia: https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/1091854
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze