Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Po 45 latach klasyczne łódzkie 805Na przechodzą do historii

infotram
19.11.2024 13:45
0 Komentarzy

W tym roku mija 45 lat od pojawienia się w Łodzi znanych wszystkim tramwajów 805Na. Klasyczne wagony tego typu przechodzą już do historii.

Jednak w niedzielę (24 listopada), z okazji zbliżającego się Dnia Motorniczego, będzie można wybrać się nimi na okolicznościowy przejazd.

Spis treści:

  1. Z jakiej okazji w Łodzi organizowany jest okolicznościowy przejazd tramwajami 805Na?
  2. Jakie modernizacje przechodziły tramwaje 805Na na przestrzeni lat?
  3. Gdzie zaprezentowane zostaną tramwaje techniczne zbudowane na bazie wozów 805Na?
805Na
805Na w Łodzi

Podstawa taboru przez lata

Tramwaje 805Na przez lata były podstawowymi wagonami kursującymi po Łodzi. Przechodziły one różnego rodzaju modernizacje, przebudowy i liftingi. Odnawiane były nie tylko elementy konstrukcji, wózki i napędy, ale zmieniały się także ich wnętrza oraz wygląd zewnętrzny.

W ostatnich latach tramwaje typu 805Na są sukcesywnie wycofywane z eksploatacji. Przewoźnik stara się wymieniać je na nowocześniejsze wagony niskopodłogowe, które są zdecydowanie bardziej komfortowe i przyjazne osobom starszym, niepełnosprawnym oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi.

O ile wagony po modernizacji jeszcze można spotkać, na łódzkich torach to widok 805-tki z klasyczną konstrukcją jest rzadkością. Składy tego typu można policzyć na palcach jednej ręki. Część z nich służy jako wagony specjalne i pojazd nauki jazdy.

Okolicznościowe przejazdy

Z okazji 45-lecia wagonów typu 805Na oraz zbliżającego się Dnia Motorniczego MPK-Łódź wspólnie z Klubem Miłośników Starych Tramwajów organizuje przejazd klasycznymi tramwajami 805Na po Łodzi.

Ponadto na krańcówce Karolew zaprezentowane zostaną tramwaje techniczne zbudowane na bazie wozów 805Na.

Podstawienie wagonów: 9.30 przystanki Kościuszki/Mickiewicza (składy obok siebie w dwóch kierunkach)

Trasa:

KOŚCIUSZKI/MICKIEWICZA  (jeden wagon na północ, drugi na południe (Kościuszki –  Żwirki-Piotrkowska – Piotrkowska Centrum) – Kościuszki – Zachodnia – Limanowskiego – Aleksandrowska – KOCHANÓWKA – Aleksandrowska – Limanowskiego – Włókniarzy – Bandurskiego – Karolewska – Bratysławska –  KAROLEW (wystawa) – Bratysławska – Karolewska – Bandurskiego – Mickiewicza – Piotrkowska Centrum – Piotrkowska – Pabianicka – Rondo Lotników Lwowskich – Paderewskiego – Rzgowska – CHOJNY KURCZAKI – Rzgowska – Dąbrowskiego – DĄBROWA – Dąbrowskiego – Rzgowska – pl. Niepodległości – Piotrkowska – Żwirki – Kościuszki – Piotrkowska Centrum – Piłsudskiego – Kilińskiego – Północna – Nowomiejska – pl. Wolności – Pomorska – Kilińskiego – dw. Łódź Fabryczna – Rodziny Poznańskich – Węglowa – Tramwajowa – Narutowicza – RADIOSTACJA – Kopcińskiego – Rydza-Śmigłego – Przybyszewskiego – Puszkina – Rokicińska – WIDZEW AUGUSTÓW – Rokicińska – Piłsudskiego – PIOTRKOWSKA CENTRUM

  • Kościuszki/Mickiewicza godz. 10:00 – początek przejazdu
  • Kochanówka przyjazd 10:30 odjazd 10:50
  • Karolew przyjazd 11:20, odjazd 11:50 – wystawa
  • Piotrkowska Centrum  12:00
  • Kurczaki przyjazd 12:20, odjazd 12:40
  • Dąbrowa przyjazd 12:55, odjazd 13:15
  • Piotrkowska Centrum przyjazd, odjazd 13:35
  • pl. Wolności przyjazd 13:50, odjazd 13:55
  • dw. Łódź Fabryczna przyjazd 14:05, odjazd 14:10
  • Radiostacja przyjazd 14:20, odjazd 14:30
  • Widzew Augustów przyjazd 14:55, odjazd 15:15
  • Piotrkowska Centrum przyjazd 15:30 – zakończenie przejazdu.

Komentarze