Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lubartów ma oferty na elektrobusy MIDI i ładowarki. MINI bez ofert

infobus
31.07.2025 19:01
0 Komentarzy

31 lipca 2025 r. Gmina Miasto Lubartów otworzyła oferty w przetargu na zakup pojazdów elektrycznych oraz montaż infrastruktury ładowania. O tym zamówieniu można przeczytać w InfoBusie tutaj.

Gmina stawia na rozwój transportu publicznego w duchu zrównoważonej mobilności – dzięki unijnemu wsparciu z EFRR. Inwestycja realizowana będzie w ramach programu finansowanego z funduszy unijnych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie oferty wpłynęły na zakup elektrobusów MIDI i infrastruktury ładowania?
  2. Dlaczego część dotycząca elektrobusów MINI nie doczekała się ofert?
  3. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać nowe elektrobusy dla Lubartowa?

Trzy zadania

27 maja ogłoszono lubartowski przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych. Zamawiający podzielił przetarg na trzy części, z czego część 1 dotyczy autobusów MIDI, a część 2 – autobusu MINI. Część 3 z kolei dotyczy infrastruktury ładowania.

Zakup realizowany będzie przez Gminę Miasto Lubartów przy wsparciu środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027”.

Dostawa autobusów ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Pojazdy mają trafić do Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej przy ul. Mucharskiego 46 w Lubartowie.

Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem w dostawie co najmniej dwóch autobusów elektrycznych w ciągu ostatnich trzech lat. Przetarg nie jest objęty GPA i nie ma zastrzeżenia udziału. Oferty mogą składać również MŚP.

Pięciu chętnych

31 lipca zamawiający otworzył oferty od pięciu firm zainteresowanych przetargiem.

W zadaniu 1 propozycję przedstawiła jedna firma:

  • Ecovia Sp. z o.o. – cena 4.392.822,00 PLN brutto/3.571.400,00 PLN netto.

W zadaniu 2 zamawiający nie otrzymał żadnej propozycji.

I w zadaniu 3 – oferty złożyli:

  • FREESUN Sp. z o.o. – cena 538.579,24 PLN brutto,
  • Zakład Automatyki i Urządzeń Pomiarowych AREX Sp. z o.o. – cena 481.545,00 PLN brutto,
  • ELEKTROMETAL S.A. – cena 479.225,22 PLN brutto,
  • Arinea Sp. z o.o. – cena 500.013,70 PLN brutto.
Lubartów ma oferty na elektrobusy MIDI i ładowarki. MINI bez ofert
Lubartów ma oferty na elektrobusy MIDI i ładowarki. MINI bez ofert

Zamawiający ma przygotowane na poszczególne zadania następujące sumy:

  • Zadanie 1 – 7.000.000 PLN,
  • Zadanie 2 – 2.000.000 PLN,
  • Zadanie 3 – 900.000 PLN.

Złożone oferty mieszczą się z dużym zapasem w budżecie zamawiającego. W zadaniu nr 1 wybór jest oczywisty. Zadanie nr 2 czeka unieważnienie, zaś w zadaniu nr 3 – najtańszy jest Elektrometal. Różnice cenowe jednak są bardzo niewielkie, dlatego też z werdyktem trzeba się wstrzymać do oficjalnego rozstrzygnięcia przetargu.

Link do zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-399a5cc8-0ed9-49c9-bc33-5b8cd2ebf992

Autobusy MIDI i MINI

Elektrobusy dla Lubartowa mają mieć długość do 9 m (MIDI) i do 8,5 m (MINI) oraz wysokość do 3,5 m (MIDI) i do 3,0 m (MINI). Wymagana minimalna pojemność pasażerska to: w autobusach MIDI 40 osób, a w pojeździe MINI – 22 osoby. Pojazdy będą miały niską podłogę na całej długości autobusu bez stopni poprzecznych. Zamawiający dopuszcza stopnie na powierzchni nie większej niż 30% podłogi (MIDI) i 50% podłogi (MINI).

Autobusy będą napędzane silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy nie mniejszej niż 220 kW (MIDI) oraz 200 kW (MINI). Pojazdy będą wyposażone w baterie, o minimalnej pojemności nie mniej niż 250 kWh (150 kWh – MINI) i zasięgu na jednym ładowaniu minimum 250 km (150 km – MINI). Autobusy będą ładowane ładowarkami będącymi elementem stałego wyposażenia pojazdu oraz ładowarkami zewnętrznymi.

Miejsce pracy kierowcy to kabina zamknięta z klimatyzacją, z zamkiem na klucz patentowy z możliwością blokowania drzwi od środka przez kierowcę. Kabina będzie wyposażona w wieszak na ubranie, schowki, gniazdo USB. Miasto wymaga, aby w przestrzeni pasażerskiej znalazły się siedzenia (we wszystkich autobusach jednej firmy) typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Szkielety siedzeń będą wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną, nie palne z możliwością demontażu.

Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być diodowe, w kolorze bursztynowym. Do tego, wewnątrz znajdzie się wyświetlacz wraz z kompletem urządzeń zapewniających stworzenie czytelnego i spójnego systemu informacji dla podróżnych. Do wyposażenia autobusów wejdzie również system zliczania pasażerów.

Komentarze