Dwie oferty na sześć autobusów elektrycznych dla MZK Ostrołęka. Z ZTP 3.0
2 lipca 2025 roku Miasto Ostrołęka otworzyło dwie propozycje w przetargu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla MZK.
Zamówienie ma jeszcze dofinansowanie z trzeciej edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych zamawia Miasto Ostrołęka w ramach przetargu z 2 lipca 2025 roku?
- Jaką pojemność musi mieć magazyn energii w oferowanych autobusach, aby zapewnić przejazd minimum 200 km?
- Która z firm – Busnex Poland czy Autobagi Polska – złożyła ofertę mieszczącą się w budżecie zamawiającego?
Elektryczna szóstka
Zamówienie dotyczy zakupu sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych z całkowicie niską podłogą, bez stopni w strefie między drzwiami przednimi a środkowymi, w układzie drzwi 2-2-2. Każdy pojazd ma być wyposażony w centralny silnik elektryczny o mocy 160–220 kW z systemem rekuperacji oraz magazyn energii o pojemności co najmniej 300 kWh, umożliwiający przejazd minimum 200 km bez doładowania.
Pojazdy będą przystosowane do ładowania w trybie plug-in, a przewidziano również dostawę infrastruktury towarzyszącej.
Wnętrze pojazdów zostanie wyposażone w klimatyzację, zamkniętą kabinę kierowcy, tapicerowane fotele wandaloodporne, ładowarki USB, systemy informacji pasażerskiej LED zewnętrzne i wewnętrzne oraz zestaw monitoringu. Dodatkowo punktowane będą elementy konstrukcyjne, jak np. dzielona pionowo szyba przednia oraz wydłużony okres gwarancji na baterie trakcyjne.
Dwie oferty
Do przetargu wpłynęły dwie oferty:
- BUSNEX POLAND Sp. z o.o. (Warszawa) – na sumę 16.457.400 PLN brutto, czyli 13.380.813 PLN netto z ceną jednostkową netto za prawdopodobnie model Yutong E12 na poziomie 2.230.135 PLN netto,
- AUTOBAGI POLSKA Sp. z o.o. (Głogoczów) – na sumę 19.627.198,56 PLN brutto, czyli 15.956.259 PLN netto, czyli koszt jednostkowy BMC Procity 12 M electric to 2.659.376 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.000.000 PLN brutto, czyli 13.821.138 PLN netto.
Oferta Busnex mieści się w budżecie, a propozycja Autobagi go przekracza.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Zużycie energii – 12%
✅ Pojemność baterii ≥400 kWh – 10%
✅ Zasięg ≥400 km – 10%
✅ Podzielona szyba przednia – 4%
✅ Dodatkowa gwarancja na baterie – do 4%
Dostawa autobusów wraz z ładowarkami ma zostać zrealizowana w terminie określonym w SWZ – najpóźniej do 9 miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1109034
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze