PKP Intercity zakupi 34 używane wagony od DB Regio
PKP Intercity S.A. poinformowało o zamiarze zakupu do 34 używanych wagonów osobowych od niemieckiego przewoźnika DB Regio AG.
Wartość transakcji szacowana jest na 7,3 mln euro, a ogłoszenie opublikowano w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej jako ogłoszenie o dobrowolnej przejrzystości ex ante.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie zakup używanych wagonów od DB Regio przez PKP Intercity?
- W jaki sposób pozyskane wagony zostaną dostosowane do polskich standardów technicznych i komfortu podróży?
- Czy zakup wagonów z Niemiec to rozwiązanie tymczasowe, czy element długofalowej strategii taborowej PKP Intercity?
Modernizacja taboru i efektywne zakupy
Zamówienie dotyczy pozyskania używanych wagonów pasażerskich, które po niezbędnych pracach dostosowawczych mogą zostać włączone do eksploatacji w krajowej siatce połączeń PKP Intercity. Spółka prowadzi postępowanie w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r., co gwarantuje transparentność oraz zgodność z obowiązującymi regulacjami.
Zastosowanie formuły ogłoszenia o przejrzystości ex ante pozwala na zakup taboru w sposób uproszczony, przy zachowaniu jawności i możliwości ewentualnej kontroli ze strony instytucji unijnych. Kryterium wyboru oferty jest jedno — cena (100%), co ma zapewnić maksymalną efektywność ekonomiczną transakcji.
Współpraca z niemieckim przewoźnikiem
Partnerem PKP Intercity w tym postępowaniu jest DB Regio AG, spółka należąca do Deutsche Bahn, która zajmuje się obsługą regionalnych przewozów pasażerskich w Niemczech. Wagony będą pochodziły z niemieckiego rynku wtórnego i zostaną przekazane stronie polskiej po spełnieniu wszystkich wymogów technicznych oraz formalnych.
Zakup wagonów z zagranicy to dla PKP Intercity sposób na szybkie zwiększenie dostępnego taboru i wzmocnienie oferty przewozowej w okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego, zanim zakończą się dostawy nowych pojazdów zamówionych w ramach programów modernizacyjnych.
Kontekst inwestycji taborowych
PKP Intercity realizuje obecnie największy w historii program inwestycyjny warty 27 miliardów złotych, obejmujący zakup nowych lokomotyw, wagonów i elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz modernizację istniejącego taboru. Pozyskanie wagonów od DB Regio ma charakter uzupełniający – to szybkie i ekonomiczne rozwiązanie, które pozwoli utrzymać wysoką dostępność pojazdów do czasu zakończenia nowych dostaw.
Po sfinalizowaniu transakcji wagony przejdą przeglądy techniczne oraz ewentualne modyfikacje dostosowujące je do polskich standardów eksploatacyjnych, w tym systemów bezpieczeństwa, oznakowania oraz wyposażenia wnętrz.
Nowy etap w strategii taborowej
Dzięki planowanemu zakupowi PKP Intercity zyska elastyczność w zarządzaniu flotą i możliwość szybszego reagowania na rosnące zapotrzebowanie na przewozy dalekobieżne. To kolejny krok w kierunku realizacji strategii taborowej spółki, której celem jest pełna wymiana i unowocześnienie taboru pasażerskiego do 2030 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze