Pendolino Gdynia–Zakopane już od grudnia. PKP Intercity efektywniej wykorzysta tabor
Nowe połączenie Pendolino na trasie Gdynia – Zakopane, które ruszy wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 14 grudnia 2025 roku, nie wymaga wprowadzenia żadnych dodatkowych składów.
Jak poinformował prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, spółka zdecydowała się na optymalizację obiegu istniejącego taboru, co pozwoliło uruchomić prestiżowe połączenie bez zwiększania liczby pociągów.
Rozkład jazdy:
- W jaki sposób PKP Intercity udało się uruchomić połączenie Pendolino Gdynia–Zakopane bez angażowania dodatkowych składów?
- Jakie korzyści dla pasażerów i spółki przyniesie efektywniejsze wykorzystanie taboru Pendolino?
- Dlaczego uruchomienie bezpośredniego połączenia z Gdyni do Zakopanego ma tak duże znaczenie dla rozwoju turystyki i sieci połączeń krajowych?
Efektywne wykorzystanie Pendolino
– Pendolino Gdynia–Zakopane nie angażuje żadnego dodatkowego składu. Pendolino, które miało planowy postój do następnego dnia w Krakowie, będzie miało ten postój w Zakopanem i będzie efektywniej wykorzystane – wykona w obiegu dodatkowe około 272 km – wyjaśnił prezes Malinowski.
Dzięki tej decyzji nowoczesne składy ED250 Pendolino zostaną wykorzystane w sposób bardziej ekonomiczny, zwiększając liczbę przejechanych kilometrów przy zachowaniu dotychczasowych zasobów taborowych. To rozwiązanie pozwoli nie tylko zwiększyć dostępność połączeń ekspresowych, ale także podnieść efektywność eksploatacyjną całej floty.
Nowe możliwości dla pasażerów
Od grudnia mieszkańcy Pomorza, Mazowsza, Małopolski i Podhala zyskają pierwsze w historii bezpośrednie połączenie Pendolino z Gdyni do Zakopanego. Pociąg umożliwi szybki i komfortowy przejazd z Trójmiasta w Tatry bez przesiadek, łącząc północ z południem Polski w niespełna 7 godzin.
Nowe połączenie ma szczególne znaczenie dla turystyki – pozwoli łatwiej planować wyjazdy na narty zimą oraz wypoczynek w górach w sezonie letnim. Dodatkowo w okresie ferii i wakacji Pendolino ma kursować codziennie, odpowiadając na rosnące zainteresowanie podróżami między regionami.
Krok w stronę lepszej organizacji przewozów
Decyzja PKP Intercity o efektywniejszym wykorzystaniu taboru to przykład zrównoważonego zarządzania zasobami. Dzięki optymalizacji obiegów przewoźnik może rozwijać ofertę, nie zwiększając kosztów związanych z utrzymaniem dodatkowych składów.
To kolejny etap w realizacji strategii taborowej spółki, która zakłada nowoczesną, oszczędną i prokliencką organizację połączeń dalekobieżnych.
Pendolino w Tatrach – symbol nowej jakości podróży
Pojawienie się Pendolino w Zakopanem to nie tylko efekt logistycznej optymalizacji, lecz także symboliczne połączenie dwóch krańców Polski – nadmorskiej Gdyni i stolicy Tatr. To dowód, że nowoczesna kolej może skutecznie łączyć regiony i podnosić standard podróży.
Dzięki temu rozwiązaniu PKP Intercity udowadnia, że rozwój sieci połączeń nie musi oznaczać wzrostu kosztów, a efektywne planowanie taboru może iść w parze z poprawą jakości usług i zadowoleniem pasażerów.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze