Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GZK Rędziny szuka autobusu najlepiej tej samej marki co silnik. Analiza SWZ

infobus
14.09.2025 13:04
0 Komentarzy

Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach szuka dostawcy jednego autobusu z silnikiem diesla.

Będzie to pojazd klasy I kategorii MAXI. Zamówienie jest objęte opcją na jeszcze jeden autobus. O ogłoszeniu przetargu na dostawę autobusu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Sprawdzamy, kto ma największe szanse na ten kontrakt.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów planuje kupić GZK Rędziny i jaka jest przewidziana opcja w przetargu?
  2. Które marki autobusów mają największe szanse w tym postępowaniu według kryteriów SWZ?
  3. Kiedy planowane jest otwarcie ofert w tym przetargu?
GZK Rędziny szuka autobusu najlepiej tej samej marki co silnik. Analiza SWZ
GZK Rędziny szuka autobusu najlepiej tej samej marki co silnik. Analiza SWZ

Ocena ofert

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:

  • cena – 65 pkt,
  • silnik spalinowy i autobus tego samego producenta – 10 pkt,
  • kataforeza całopojazdowa autobusu – 10 pkt,
  • szyby boczne uchylne – 10 pkt,
  • przebieg między wymianami oleju silnikowego wynoszący co najmniej 60.000 km – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Kupowany autobus powinien cechować się długością w przedziale 11,50 do 12,50 m i wysokością max. 3,30 m. Pojazd ma przewieźć min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 2-2-2.

Jednostką napędową będzie silnik chłodzony cieczą z zapłonem samoczynnym, posiadający minimum cztery cylindry, umieszczony z tyłu pojazdu. Moc silnika ma wynosić min. 200 kW, zaś pojemność skokowa min. 9.000 cm3. Silnik musi spełniać normy emisji spalin Euro 6e. Oś przednia pojazdu to belka sztywna ze stabilizatorem toru jazdy.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego (gładkiego nie dopuszcza się zastosowania tworzywa porowatego), atestowanych
z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną z możliwością ich montażu i demontażu, odpornych na ścieranie, zabrudzenia, łatwych do czyszczenia.

Miejsce pracy kierowcy to kabina zabudowana, wydzielona z oszklonymi drzwiami oraz wbudowanym okienkiem do sprzedaży biletów tj.: blat okienka wykończony materiałem, którego powierzchnia ułatwia podnoszenie i zbieranie monet, zamykana na zamek. Znajdzie się tam m.in. radio i lodówka.

System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne kierunkowe (diodowe w kolorze bursztynowym). Do tego wewnątrz wymagana jest tablica wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu (dwurzędowa, zamontowana w środkowej części pojazdu). Oprócz tego, autobus będzie wyposażony w dwie sztuki wewnętrznych tablic informacyjnych –  wyświetlacz  LCD o przekątnej ekranu min. 23 cali –  dających możliwość wyświetlania  danych o trasie.

Podsumowanie

Kryteria oceny ofert jasno wskazują, że zamawiający szuka autobusu z KTL i z silnikiem tego samego producenta co autobusu. W grę wchodzi zatem jedna z dwóch marek: MAN lub Mercedes. Przeszkodą może okazać się wymóg zawieszenia przedniego zależnego, którego obaj producenci nie stosują już w swoich autobusach. Jednak, zamawiający ma prawo jeszcze do zmiany SWZ, na skutek pytań wykonawców. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 24 września.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cacea3bf-df9c-4342-95de-d76eeea8a4da

Komentarze