ZTM Kielce zmienia liniowe SWZ po odwołaniach MPK i PKS Gostynin
Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach jest cały czas w trakcie poszukiwań przewoźnika do wykonywania usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Kielcach.
Mają one być wykonywane autobusami elektrycznymi marki Solaris, które będą własnością zamawiającego. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły dwa odwołania od potencjalnych wykonawców, którzy zakwestionowali zapisy SWZ. Swoje zarzuty do KIO złożyli MPK Kielce i PKS Gostynin. Piszemy o tym więcej tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie firmy złożyły odwołania do KIO w sprawie przetargu ZTM Kielce?
- Jaki zarzut PKS Gostynin został uwzględniony przez zamawiającego?
- Jaka kara umowna obowiązuje za niespełnienie wymogów dotyczących bazy eksploatacyjnej po zmianie SWZ?
Zarzuty MPK i PKS
Przypomnijmy, że główne zarzuty MPK i PKS dotyczyły:
- wpisania w opisie przedmiotu zamówienia obsługi linii 13 i 24, pomimo, że obecnie obsługuje je MPK,
- ustalenia dolnego i górnego limitu waloryzacji wynagrodzenia na niewłaściwych poziomach,
- braku wskazania wymagań technicznych bazy eksploatacyjnej oraz jej wyposażenia,
- określenie początkowego termin ustalenia zmiany wynagrodzenia, tj. na okres przypadający po terminie wyznaczonym na składanie oferty,
- ustaleniem maksymalnego wartości zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza zamawiający (25 % ceny jednostkowej) podczas realizacji całej umowy oraz wprowadzenia maksymalnej wartości zwiększenia wynagrodzenia w poszczególnym roku na poziomie faktycznie uniemożliwiającym wykonawcy uzyskania rekompensaty zmniejszenia wartości pieniądza.
Zmiana SWZ
13 sierpnia ZTM Kielce wskutek złożonych zapytań do przetargu, ale również w/w odwołań dokonało zmiany SWZ, lecz w bardzo ograniczonym zakresie. Uwzględniony został jedynie zarzut PKS Gostynin, który dotyczył braku wskazania wymagań technicznych bazy eksploatacyjnej. Po zmianach SWZ, baza techniczna musi spełnić wymogi określone przez dostawcę autobusów, a więc Solaris Bus& Coach. Ponadto, obniżono wysokość kary umownej za niezgodność bazy eksploatacyjnej z wymogami SWZ. Kara umowna została obniżona z 20% do 10% ceny oferty brutto.
Dodatkowo, zamawiający zastrzegł sobie prawo do rozwiązania umowy za 3 miesięcznym wypowiedzeniem w przypadku, gdy łączna wysokość kar umownych naliczonych wykonawcy za nienależyte wykonanie umowy w dwóch następujących po sobie miesiącach przekroczy każdorazowo kwotę 100.000 PLN.
Aktualnie ZTM i odwołujący czekają na rozprawę w KIO, która rozstrzygnie o zasadności pozostałych zarzutów sformułowanych w odwołaniach. Postępowanie można śledzić na stronie: https://ztm.kielce.pl/przetargi/216-uslugi-przewozowe-2025.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze