Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty na sześć autobusów elektrycznych dla MZK Ostrołęka. Z ZTP 3.0

infobus
06.07.2025 11:03
0 Komentarzy

2 lipca 2025 roku Miasto Ostrołęka otworzyło dwie propozycje w przetargu na dostawę sześciu autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla MZK.

Zamówienie ma jeszcze dofinansowanie z trzeciej edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym przetargu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych zamawia Miasto Ostrołęka w ramach przetargu z 2 lipca 2025 roku?
  2. Jaką pojemność musi mieć magazyn energii w oferowanych autobusach, aby zapewnić przejazd minimum 200 km?
  3. Która z firm – Busnex Poland czy Autobagi Polska – złożyła ofertę mieszczącą się w budżecie zamawiającego?
Ostrołęka: Dwie oferty na sześć elektrobusów. Kto bliżej kontraktu?
Ostrołęka: Dwie oferty na sześć elektrobusów. Kto bliżej kontraktu?

Elektryczna szóstka

Zamówienie dotyczy zakupu sześciu 12-metrowych autobusów elektrycznych z całkowicie niską podłogą, bez stopni w strefie między drzwiami przednimi a środkowymi, w układzie drzwi 2-2-2. Każdy pojazd ma być wyposażony w centralny silnik elektryczny o mocy 160–220 kW z systemem rekuperacji oraz magazyn energii o pojemności co najmniej 300 kWh, umożliwiający przejazd minimum 200 km bez doładowania.

Pojazdy będą przystosowane do ładowania w trybie plug-in, a przewidziano również dostawę infrastruktury towarzyszącej.

Wnętrze pojazdów zostanie wyposażone w klimatyzację, zamkniętą kabinę kierowcy, tapicerowane fotele wandaloodporne, ładowarki USB, systemy informacji pasażerskiej LED zewnętrzne i wewnętrzne oraz zestaw monitoringu. Dodatkowo punktowane będą elementy konstrukcyjne, jak np. dzielona pionowo szyba przednia oraz wydłużony okres gwarancji na baterie trakcyjne.

Ostrołęka: Dwie oferty na sześć elektrobusów. Kto bliżej kontraktu?
Ostrołęka: Dwie oferty na sześć elektrobusów. Kto bliżej kontraktu?

Dwie oferty

Do przetargu wpłynęły dwie oferty:

  • BUSNEX POLAND Sp. z o.o. (Warszawa) – na sumę 16.457.400 PLN brutto, czyli 13.380.813 PLN netto z ceną jednostkową netto za prawdopodobnie model Yutong E12 na poziomie 2.230.135 PLN netto,
  • AUTOBAGI POLSKA Sp. z o.o. (Głogoczów) – na sumę 19.627.198,56 PLN brutto, czyli 15.956.259 PLN netto, czyli koszt jednostkowy BMC Procity 12 M electric to 2.659.376 PLN netto.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 17.000.000 PLN brutto, czyli 13.821.138 PLN netto.
Oferta Busnex mieści się w budżecie, a propozycja Autobagi go przekracza.

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

Cena – 60%
Zużycie energii – 12%
Pojemność baterii ≥400 kWh – 10%
Zasięg ≥400 km – 10%
Podzielona szyba przednia – 4%
Dodatkowa gwarancja na baterie – do 4%

Dostawa autobusów wraz z ładowarkami ma zostać zrealizowana w terminie określonym w SWZ – najpóźniej do 9 miesięcy od podpisania umowy. Pełna dokumentacja przetargowa dostępna jest pod adresem: 👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1109034

Komentarze