Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bochnia stawia na autobusy elektryczne z długą gwarancją. Analiza SWZ

infobus
09.05.2025 08:02
0 Komentarzy

Gmina Bochnia jest na zakupach trzech nowych autobusów elektrycznych. Chodzi o pojazdy klasy I kategorii MIDI.

Zamówienie jest dofinansowane z programu: „Zielony Transport Publiczny”. O ogłoszeniu przetargu na dostawę tych pojazdów można przeczytać w InfoBusie tutaj. Pora na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są trzy typy gwarancji punktowane w przetargu na autobusy dla Bochni
  2. Jaki minimalny zasięg dzienny musi zapewnić magazyn energii w zamawianych pojazdach
  3. Jaki układ drzwi został określony w specyfikacji autobusów klasy MIDI
Bochnia stawia na autobusy elektryczne z długą gwarancją. Analiza SWZ / fot. UM Bochnia

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie punktował wykonawców w następujących kryteriach:

  • ceny – 70 pkt,
  • gwarancji na perforację spowodowaną korozją poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia – 144 miesiące i więcej – 10 pkt,
  • gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 84 miesiące i więcej – 10 pkt,
  • gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – 60 miesięcy i więcej – 10 pkt.
Bochnia stawia na autobusy elektryczne z długą gwarancją. Analiza SWZ / fot. UM Bochnia

Elektryczne MIDI

Zamawiane autobusy elektryczne powinny cechować się długością od 7,9 do 9,5 m i wysokością max. 3,5 m. Mają być przystosowane do przewozu co najmniej 45 pasażerów. Będą wyposażone w drzwi w układzie 1-2-0. Autobusy mają być niskopodłogowe – ale zamawiający dopuszcza  stopnie w podłodze tylko za drugimi drzwiami.

Napęd autobusów będzie realizowany za pomocą silnika centralnego, o mocy 220 kW. Autobusy będą wyposażone w urządzenia magazynujące energię elektryczną na potrzeby trakcyjne (tj., baterie, akumulatory, superkondensatory, inne). Ich ładowanie odbywać się ma za pomocą złącza plug-in. Magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego ma być wykonany w technologii litowo-jonowej NMC w wersji czwartej lub nowszej  albo LFP. Minimalna pojemność magazynu energii zainstalowanego w pojeździe to: 250 kWh. Możliwość magazynowania energii w urządzeniach powinna zapewnić dostęp do użytecznej energii wystarczającej do obsługi linii komunikacji regionalnej o średniorocznym dziennym przebiegu minimum 250 kilometrów.

Autobusy muszą posiadać częściowo oddzielone od przestrzeni pasażerskiej stanowisko kierowcy (kabina półotwarta). Pasażerowie pojadą na fotelach typu podmiejskiego o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych. Będą to fotele wysokie, miękkie, z podłokietnikami. W przestrzeni pasażerskiej jako miejsce na bagaż podręczny mają być wykorzystane dostępne, ale niewykorzystane funkcjonalnie miejsca na nadkolach, zabudowach, wnękach.

System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne w kolorze bursztynowym. Do tego, wewnątrz znajdzie się wyświetlacz podsufitowy w postaci ekranu LCD, o przekątnej min. 20 cali. Będzie prezentował m.in. numer linii i przebieg trasy.

Podsumowanie

Zamawiający nie ma wyśrubowanych wymagań względem nowych autobusów. Najistotniejszym wymogiem jest silnik centralny. W związku z tym, że nie wyodrębniono kryteriów technicznych możemy spodziewać się pojedynku producentów spoza UE. SWZ spełnia również Solaris z modelem Urbino 9 LE electric. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 12 maja.

Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1087109

Komentarze