Nikt nie chce wyleasingować Zgorzelcowi trzech autobusów używanych. MPGK bez ofert
22 września 2025 roku minął termin składania ofert w postępowaniu na leasing operacyjny trzech używanych autobusów miejskich dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Zgorzelcu.
Jak poinformował zamawiający, do wyznaczonej godziny nie wpłynęła żadna oferta, co skutkuje unieważnieniem przetargu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo, analizując jego potencjalne znaczenie dla przyszłości zgorzeleckiej komunikacji miejskiej.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów chciało zakupić MPGK Zgorzelec w ramach przetargu?
- Dlaczego przetarg został unieważniony?
- Jaka była planowana maksymalna kwota brutto na realizację zamówienia?
Używana trójka
Zgorzelecki przetarg, ogłoszony 21 sierpnia 2025 roku, zakładał dostawę i finansowanie trzech używanych autobusów miejskich w formule leasingu operacyjnego. Pojazdy miały zostać przekazane zamawiającemu do 20 listopada 2025 roku i stanowić pierwsze pojazdy, które potencjalnie zasiliłyby własną komunikację miejską Zgorzelca. Do tej pory obsługę tras zapewniał prywatny przewoźnik GTL, jednak tylko w ramach tymczasowej umowy. Pojawiły się więc przesłanki, że MPGK planuje uruchomienie własnej sieci miejskiej, testując potrzeby transportowe na bazie wynajętego taboru. Autobusy miały być używane, ale spełniające rygorystyczne wymogi techniczne, dotyczące m.in. roku produkcji, przebiegu i kompletnego wyposażenia.
Do dnia 22 września, mimo jasnych zapisów w SWZ oraz uproszczonej formy leasingu, nie wpłynęła żadna oferta, co formalnie kończy postępowanie bez wyboru wykonawcy.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 2.767.500 PLN brutto. W przeliczeniu na jeden pojazd, dawałoby to cenę jednostkową netto za jeden autobus używany na poziomie – 922.500 PLN brutto. Jak na realia rynku wtórnego w segmencie miejskich autobusów niskopodłogowych, była to wycena umiarkowana, ale – jak pokazuje brak ofert – niewystarczająco atrakcyjna, by przyciągnąć zainteresowanie firm leasingowych.
Co chciał Zgorzelec?
Zamawiający przewidział w postępowaniu cztery główne kryteria oceny:
✅ cena brutto oferty – 55%
✅ rok produkcji pojazdu – 15%
✅ przebieg pojazdu – 15%
✅ gwarancja – 15%
W dokumentacji przetargowej określono szczegółowe wymagania techniczne. Autobusy miały być pojazdami miejskimi, pochodzącymi z państw Unii Europejskiej lub krajów objętych umowami międzynarodowymi, zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE. Wykonawcy musieli dostarczyć karty katalogowe, opis techniczny i informacje o przebiegu oraz roku produkcji. Leasing miał mieć charakter operacyjny, a MPGK planował rozpocząć eksploatację pojazdów już w listopadzie 2025 roku.
Choć postępowanie zostało unieważnione, niewykluczone, że MPGK ogłosi je ponownie – z nowymi warunkami lub innym terminem. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1163286
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze