Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Urbino 10,5 dla MZK Kutno. Solaris wygrywa przetarg na MIDI autobusy diesla

infobus
21.04.2025 13:01
0 Komentarzy

17 kwietnia 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Kutnie ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch miejskich autobusów klasy MIDI.

Postępowanie zakończyło się rozstrzygnięciem zgodnie z przewidywaniami – wygrał Solaris Bus & Coach, który jako jedyny złożył ofertę. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na autobusy MIDI dla MZK Kutno?
  2. Ile kosztuje jeden Solaris Urbino 10,5 dla Kutna?
  3. Co będzie na wyposażeniu nowych autobusów dla MZK Kutno?

Kategorii MIDI

Przedmiotem postępowania ogłoszonego przez MZK Kutno była dostawa dwóch fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MIDI z pełną niską podłogą, wyprodukowanych w 2025 roku. Pojazdy miały spełniać normę emisji Euro 6 oraz wymagania EKG ONZ R66 w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji. Kluczowe wymagania to m.in. układ drzwi 2-2-2 lub 2-2-0, minimum 77 miejsc dla pasażerów (w tym 22 siedzące), wieżowy silnik wysokoprężny o mocy co najmniej 200 kW, klimatyzacja, Wi-Fi, tablice LED oraz defibrylator na pokładzie.

W przetargu wpłynęła jedna oferta – Solaris Bus & Coach z Bolechowa, który zaproponował dostawę dwóch autobusów Urbino 10,5. Cena całkowita brutto wyniosła 3.330.840 PLN, co odpowiada 2.707.195,12 PLN netto, czyli 1.353.597,56 PLN netto za Urbino 10,5.

Z kolei budżet zamawiającego wynosił 3.690.000 PLN brutto, co oznacza, że oferta Solarisa zmieściła się w nim z zapasem blisko 360.000 PLN.

Ocena oferty i analiza wyboru

Oferta Solarisa zdobyła maksymalną liczbę 100 punktów: 60 pkt za cenę, 35 pkt za warunki techniczne i 5 pkt za gwarancję. Była to jedyna propozycja złożona w ramach postępowania, jednak w pełni zgodna z dokumentacją przetargową. MZK Kutno nie odrzuciło żadnej oferty, ani nie wykluczyło żadnego z wykonawców, co pozwoliło na szybkie rozstrzygnięcie.

Wśród mocnych stron oferty należy wymienić pełną zgodność ze specyfikacją, zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. silnik wysokoprężny spełniający normę Euro 6, niezawodne wyposażenie pokładowe, systemy informacyjne) oraz konkurencyjną cenę względem budżetu. Słabym punktem całego postępowania pozostaje brak konkurencji, co mogło ograniczyć pole wyboru i negocjacji.

Decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:

✅ Cena – 60%
✅ Warunki techniczne – 35%
✅ Warunki gwarancji – 5%

Zamówione autobusy Urbino 10,5 mają być gotowe do eksploatacji w 2025 roku. Konstrukcja oparta będzie na w pełni niskopodłogowym nadwoziu z wieżowym silnikiem o mocy min. 200 kW. Pojazdy otrzymają kabinę kierowcy typu zamkniętego, system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i ekranami LCD wewnątrz, router Wi-Fi, a także nowoczesne systemy wspierające bezpieczeństwo, w tym defibrylator. Według zapisów SIWZ, dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy.

Wybór Solarisa nie jest zaskoczeniem – to kontynuacja wieloletniej współpracy MZK Kutno z producentem z Bolechowa. W kutnowskim taborze jeździ już 30 egzemplarzy Urbino, do których wkrótce dołączą kolejne dwa autobusy klasy MIDI.

Komentarze