Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kłosok operatorem aglo linii do Miękini. Wiemy, od kogo kupi 31 nowych autobusów

infobus
04.11.2025 18:02
0 Komentarzy

4 listopada 2025 r. Urząd Miejski Wrocławia ogłosił wyniki przetargu na obsługę miejskich i linii autobusowych, łączących stolicę Dolnego Śląska z gminami Miękinia i Kąty Wrocławskie.

Aglomeracyjne postępowanie stolicy Dolnego Śląska ponownie wygrało konsorcjum PT Kłosok. O pierwszym zamówieniu z umową z września 2024 roku na połączenia z Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Teraz mamy drugi kontrakt, który oznacza włączenie kilkudziesięciu nowoczesnych pojazdów do wrocławskiej sieci komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej. To efekt współpracy Wrocławia z gminami sąsiednimi i kolejny krok w kierunku zintegrowanego transportu publicznego.

    Rozkład jazdy:

    1. Jakie firmy tworzą konsorcjum, które wygrało przetarg na obsługę linii autobusowych z Wrocławia do Miękini i Kątów Wrocławskich?
    2. Ile nowych autobusów – w tym elektrycznych – zostanie włączonych do obsługi tras w ramach tej umowy?
    3. Kiedy planowane jest rozpoczęcie obsługi nowych linii aglomeracyjnych?
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia. Kontrakt na ponad 330 mln zł
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia – m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł

    Na sześć lat

    4 listopada 2025 r. Urząd Miejski Wrocławia ogłosił wyniki przetargu na obsługę miejskich i aglomeracyjnych linii autobusowych, łączących stolicę Dolnego Śląska z gminami Miękinia i Kąty Wrocławskie. Przedmiotem zamówienia jest sześcioletnia obsługa 12 linii autobusowych z wykorzystaniem 31 fabrycznie nowych autobusów, w tym 6 pojazdów elektrycznych. Linie mają integrować centrum miasta z dynamicznie rozwijającymi się obszarami podmiejskimi, a także poprawić komunikację w zachodnich dzielnicach Wrocławia.

    27 października do zamawiającego wpłynęły trzy oferty:

    • Najniższą cenę zaproponowało konsorcjum PKS Gostynin / PKS Skierniewice: 315.351.739,90 PLN brutto / 291.064.574,91 PLN netto (8%).
    • Konsorcjum PT Kłosok / Jutrans zaoferowało: 331.904.930,11 PLN brutto / 307.314.750,10 PLN netto (8%).
    • Oferta Nowaka opiewała na: 381.255.999,09 PLN brutto / 352.087.036,20 PLN netto (8%).

    Przy założeniu 13,43 mln wzkm pracy eksploatacyjnej przez 6 lat, przeliczone ceny netto za jeden wzkm wynoszą:

    Nowak Transport, Transgór Mysłowice, LZ Lazar, PKS Południe
    • Tabor B (MIDI 10 m diesel): 13,96 zł netto/wzkm
    • Tabor C (MAXI diesel): 15,51 zł netto/wzkm
    • Tabor Ce (MAXI elektrobus): 17,84 zł netto/wzkm
    • Cena brutto za całość: 381.255.999,09 zł

    PT Kłosok, Jutrans
    • Tabor B (MIDI 10 m diesel): 12,15 zł netto/wzkm
    • Tabor C (MAXI diesel): 13,50 zł netto/wzkm
    • Tabor Ce (MAXI elektrobus): 15,53 zł netto/wzkm
    • Cena brutto za całość: 331.904.930,11 zł

    PKS Gostynin, PKS Skierniewice
    • Tabor B (MIDI 10 m diesel): 11,55 zł netto/wzkm
    • Tabor C (MAXI diesel): 12,83 zł netto/wzkm
    • Tabor Ce (MAXI elektrobus): 14,75 zł netto/wzkm
    • Cena brutto za całość: 315.351.739,90 zł

    Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 370.761.123,99 PLN brutto / 343.112.147,21 PLN netto (8%). Wszystkie oferty, z wyjątkiem propozycji Nowaka, mieściły się w budżecie. Najniższą ofertę złożyło konsorcjum PKS Gostynin/Skierniewice. Czyli dla porównania – stawki wzkm dla budżetu zamawiającego to:
    • Tabor B: 13,57 zł netto/wzkm
    • Tabor C: 15,08 zł netto/wzkm
    • Tabor Ce: 17,34 zł netto/wzkm
    • Cena brutto za całość: 370.761.123,99 zł

    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia - m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia

    Przetargowa punktacja

    Oferta Kłosoka została uznana za najkorzystniejszą i uzyskała 92,80 pkt, na co złożyły się:

    ✅ Cena brutto oferty – 57,01 pkt
    ✅ Liczba autobusów z systemem asystenta hamowania – 10 pkt
    ✅ Największy zasięg e-busów (test e-SORT) – 15,79 pkt
    ✅ Najmniejsza emisja CO2 autobusów typu MAXI – 10 pkt

    Dla porównania: oferta Nowaka zdobyła 88,70 pkt, a oferta PKS Gostynin/Skierniewice87,89 pkt.

    Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://transinfo.pl/infobus/trzy-oferty-we-wroclawskim-przetargu-na-linie-autobusowe-do-miekini-bez-mobilis/

    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia - m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia – m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł

    MAN wraca do Wrocławia

    Zgodnie z wynikiem przetargu to Kłosok kupi nowoczesne autobusy spełniające wymogi Urzędu Miejskiego Wrocławia i przez 6 lat zapewni obsługę wybranych połączeń autobusowych. Zgodnie ze złożoną ofertą przetargową usługa ta kosztować będzie blisko 332 miliony złotych i mieści się w zakładanym budżecie

    Nowe autobusy to nie tylko poprawa jakości podróży i jej bezpieczeństwa, ale też inwestycja w czystsze powietrze i nowoczesną mobilność. Zrównoważony transport to przyszłość Wrocławia i gmin aglomeracji – i właśnie w tę przyszłość konsekwentnie inwestujemy. Dzięki tym zakupom komunikacja miejska i aglomeracyjna staną się jeszcze bardziej spójne i dostępne. Od lat efektywnie współpracujemy z gminami ościennymi i wzmacniamy sieć połączeń, z której korzystają mieszkańcy całego regionu – podkreśla Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

    Następny krok to kwestie formalne – procedury związane z rozstrzygnięciem przetargu, potencjalne odwołania konkurencji i przygotowanie do podpisania umowy.

    Wybrany operator będzie miał maksymalnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na dostarczenie wymaganej liczby pojazdów oraz rozpoczęcie świadczenia usług przewozu pasażerów.

    W taborowej puli znajdzie się 31 autobusów typu solo, co piąty z nich będzie zeroemisyjny. Będzie to dokładnie 25 pojazdów marki MAN EfficientHybrid nowej generacji, które zadebiutują na wrocławskich ulicach oraz 6 pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro.

    Zamawiający przewidział możliwość zwiększenia liczby pojazdów w trakcie trwania umowy o kolejne cztery autobusy solo, w tym dwa zeroemisyjne.

    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia - m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia – m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł

    Na jakich liniach?

    Będzie to 7 linii miejskich obsługujących między innymi Leśnicę, Ratyń czy Jerzmanowo, 6 linii aglomeracyjnych łączących miejscowości w gminie Miękinia oraz wybrane kursy linii 909, która łączy Wrocław z gminą Kąty Wrocławskie.

    Co więcej, duże zmiany jakościowe zauważą między innymi pasażerowie korzystający już teraz z linii aglomeracyjnych. Zwiększy się liczba kursów linii 938 i 948, które zapewniają połączenie z szybko rozwijającym się obszarem mieszkaniowym i przemysłowym w gminie Miękinia.

    Wszystkie zakupione pojazdy będą fabrycznie nowe, a co piąty z nich będzie autobusem zeroemisyjnym. Będą w pełni klimatyzowane i niskopodłogowe. We wszystkich będzie można podładować przenośnie urządzenia przez USB oraz skorzystać z ogólnodostępnego Wi-Fi.

    Będą posiadały udogodnienia dla pasażerów o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami sensorycznymi. Zwiększona zostanie liczba miejsc dostępnych dla pasażerów poruszających się na wózku. Każdy nowy autobus będzie wyposażony także w defibrylatory AED.

    W pojazdach znajdzie się także kilka nowinek pod kątem podróżnych. Autobusy będą wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz innowacyjne bramki liczące pasażerów, które poza standardowym zliczaniem wsiadających i wysiadających będą w stanie rozpoznać, czy do autobusu wsiadł pasażer z rowerem czy też rodzic z wózkiem dziecięcym.

    Autobusy zostaną również wyposażone w asystenta hamowania, alkoblokadę, system wykrywania pieszych i rowerzystów z prawej strony autobusu, czy pełny system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, w tym kamery 360 stopni.

    Wrocław wraz z ośmioma gminami Aglomeracji Wrocławskiej łączy już blisko 30 linii, na których kursuje niemal 100 autobusów. Na każdej z tych linii działa już system URBANCARD – Wrocławska Karta Miejska, który umożliwia pasażerom zakup biletów znacznie szybciej i na kilka różnych sposobów – za pomocą karty w kasowniku, w aplikacji mobilnej, automacie biletowym czy przez stronę urbancard.pl.

    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia - m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł
    Kłosok obsłuży nowe linie aglomeracyjne Wrocławia – m.in. autobusami MAN. Kontrakt na ponad 330 mln zł

    Komentarze